"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, January 21, 2018

coming back

Jejak bertapak Ezu warkah 1/21/2018 08:40:00 PM 1 kata azimat

setelah sekian lama aku mendiamkan diri dari menterjemah koreksi diri,
aku kembali lagi..
kembali yang entah lama
atau sekali sekala sahaja.

sengaja melewati kisah diri

aku selamat bertunang dengan jejaka pilihan aku..
entah aku pilih dia atau dia pilih aku..
hahaha!
senang kata,
kami sedang memerlukan antara satu sama lain,
untuk melengkapkan kehidupan harian
dan meneruskan niat berkahwin kerana Allah swt.

perkenalan aku dan dia tidak lama..
19 september 2017 melalui laman sosial terkemuka. saat aku menghantar untuk ditemuduga, di situ saat pertama perkenalan mesra.
berlanjutan sehingga bersetuju untuk mebuat keputusan mengikat tali pertunangan dan berkahwin.

april 2018 akan menjadi sejarah terbesar hidup aku..
yahhh...
perasaan aku?
macam2..
kejap ok, kejap mcm org gila, kejap biol..
banyaknye yang negetif aje..

aku rasa,
orang yg nak kawen ni happy je..
senang je urusannye..
aku ni terbalik pulak..
hahahah!

tapi aku lalui je sekarang ni..
entah..
aku hanya mengikut jalan yang allah bagi walaupun aku rasa pening kepala nk uruskan urusan kawen ni..

kejap kang nak cuti
nak balik sabak
eh nak cuti lagi
nak buat mcm2 hal lagi..
kecoh betol hidup aku sekarang..
hahaha!

pinjaman kawen?
pastinye lah aku kena buat..
menanggung lah dari 2018 sampai 2028.
10tahun dengan harga rm841 tunai.
kenapa banyak sangat?
ovelap dengan hutang dulu kala..
bengong kan..
belom kawen dah buat mcm2 hutang.
pastu menyesal x sudah.

so, sebab dah mengantan nak kawen kan,
hadap je lah.. herherher..

ikotkan aku nk buat kecik je..
taknak buat jemputan sampai 350 kad ni..
tp tu lah..
kalo masih ada org tua, kenalah ikot cakap dia.
dia nk buat besar2, aku x bduit.. dia nk tunggu duit pencen. dlm masa sama dia nk beli rumah.
dek kerana byk sgt hal entah ape2, aku bg 5k seperti yg diminta..
entahlah kenape aku kena bagi 5k..

eh.. entahlah..
aku tak tau la nape aku kejap rasa nk kawen, kejap rasa x nk kawen..

aku agak stress..

hari tu berat turun mendadak dari 63 ke 59 hari tu.. sebab x lalu makan.. tapi x kurus jugak.. hahaha..

si dia?
aku terima dia seadanya..
entah..
aku x tau camne keadaan aku lepas kawen..
aku hanya berserah pada allah semoga aku dan dia boleh keluar daripada hidup susah dan akan lebih sihat, berjaya, kaya serta hidup mewah lepas ni..

apa yg bakal terjadi aku akan hadap..
dan aku yakin rezeki berkahwin itu ada..


 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review