"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Thursday, October 20, 2011

Mati

Jejak bertapak Ezu warkah 10/20/2011 08:58:00 PM
hujan turun membasahi bumi yang kelihatan gersang dipanah matahari tengahari.. sedangkan, hampir setiap hari rintik itu semakin laju mendinginkan alam kontang ini..tentang hati yang semakin kering dan membeku.....

ya..kadangkala aku bermonolog sendiri mencari kebesaran tuhan yang telah diciptakan kepada kita untuk menilai hikmahnya..walau sering tersasar dari laluan yang sebenar...http://matcuoi.com
lewat akhir ini, pelbagai rasa yang aku rasakan..seakan ada ranjau berduri dan lautan api yang wajib aku harungi...rasa apakah ini.. dan dengan posting ini, lagu yana:aku pasrah sedang berlagu di corong telinga..aku tersenyum dan terpikir sesuatu..tentang apa? entah, mungkin tentang aku sendiri..

menyelusuri rentetan kehidupan aku..sesak sedikit rasanya.. keluarga, kekasih, duit, kerja dan sahabat..http://matcuoi.com bukan mudah memikul tanggungjawab sebagai anak sulung..keluhan seringkali aku lakarkan dibibir..semuanya perlu aku pikirkan dengan sendirinya..kala yang lain ada yang jadi pendengar setia, aku masih keseorangan mencari titik masalah dan penyelesaian secara bersendiri.. tapi, senyuman yang aku mampu ukirkan..

terlalu hipokritnya manusia yang bernama aku..hahah..dalam keresahan senyuman pengubat luka dihati..tertekan dengan pelbagai masalah..aku masih lagi mampu berdiri sendiri disaat hati semakin rapuh dan hancur..malang benar rasanya..tapi aku masih ada segenggam tabah..itu lah jalan kewarasan akal yang masih berlagu dihati..kerana itu, aku harus bangun dan terus bangun meniti hari yang kian sukar.. walau sesukar mana pon, aku harus kuat! azri pernah kata pada aku, "anak sulung kene kuat"..setiap kali kata itu bergema, pelbagai rasa yang ada..kalau dulu dia pendengar dan pemujuk setia, tapi kini aku sendiri merawat dugaan dihati..http://matcuoi.com


rabb...
sebenarnya hati ini kian parah
sebenarnya jiwa ini kian lemah
sebenarnya lara ini semakin runcing..

rabb..
imanku lemah..
jiwaku lelah..
diriku sekain menghampiri titik ketewasan yang maha dasyat!!!

rabb...
aku hampir mati!!!! http://matcuoi.com

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review