"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Saturday, June 23, 2012

Bizi sangat

Jejak bertapak Ezu warkah 6/23/2012 04:33:00 PM
Lama dah tak posting ape-apa cerita kan..Hehhe..

Lately sangat sibuk dengan kerja part time..Gaji sedia ada tak cukup..Hahaha..

Betul la..walaupon belum kawen, terasa bahang kepanasan kekeringan duit tu..Cukup 2minggu je dari tarikh dapat gaji dah menggeletik nak berjimat2..

Bayangkan, dengan gaji rm1000...Memang dah tahap miskin bandar..Mula2 sekali tolak duit kereta, tolak duit kutu, tolak hutangg beli tudung dengan baju, tolak duit untuk kampung..tung tang tung tang, tinggal rm 300 je untuk hidup lagi 3 minggu dari gaji seterusnya..Memang nazak..

Aku la tu..Tapi x tau la orang lain cmane..Mungkin rasa selesa dengan gaji yang ada.. Maklumlah, duduk dengan family..X pe..Tu pada pandangan masing2 la..

Betullah, orang melayu mudah selesa dengan apa yang ada..Sangat bersyukur dengan apa yang dimiliki.Ish, entahlah..Tapi bersyukur ke kalo selalu merungut..Gaji lambat la, tak dapat nak beli ape2 la..tunggu gaji la..

Sumetu menandakan kita x mencukupi dan tidak bersyukur dengan apa yang ada..

Ok2..Lupakan..Sekarang ni ada kat sabak..Bertolak kol 6.30 pagi tadi..pecutan sehingga 150km/j kat plus..hahaha.. Kalo tak, tak sampai aku kat umah kol 10 pagi..Jap lagi nak keluar..jumpe partner..hehehe.. Ok bye..

kehidupan ini, harus ditempuhi. aku redha dengan takdirmu Ilahi

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review