"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, November 26, 2012

Dia pemilik hatiku...

Jejak bertapak Ezu warkah 11/26/2012 09:47:00 PM
Walau langit itu semakin mendung...
Awan semakin tebal menampung air...
Kalau bukan disitu turunnya hujan...
Ia akan berlalu pegi...

Sunnatullah itu benar..
Perancangan hebat yang Maha Kuasa..
Bukan sesuatu yang sia-sia..
Hikmah terbaik untuk setiap yang tercipta..

Hidup dalam dunia ni, kita harus meraikan kepelbagaian sikap dan sifat manusia..
Seperti yang selalu aku khabarkan sebelum ni..
Orang akan menerima kebaikan kita dengan mudah... 
Tapi bukan mudah untuk orang menerima keburukan kita..

Tak dinafikan, fitrah manusia...waima jahat kutuk macam mana sekalipon
Mesti dia suka pada kebaikan, kelembutan, dan segala barang baik punye...

Dan! 
 Sebenarnya, kita juga memang tak boleh menerima keburukan orang!
Betol atau tidak??
Aku juga manusia seperti kamu.. Masakan aku mampu berbohong...



Kembali pada diri sendiri..

Muhasabah tentang diri...
Apa hebat sangat kita dibumi ni sehingga angkuh dengan kelebihan diri?
Apa handal benar kita dibumi ni sehingga kita menolak pertolongan orang?
Apa mulia benar kita di bumi ni hingga kita paksa orang sanjungi kita??

Aku akui aku semakin bosan dengan rutin harian..
Aku makin tak bermaya untuk membuat kerja yang sama saban masa..
Aku menjadi semakin sensetif dengan tindakan orang lain!

Apakah faktor usia menjadikan aku semakin tidak setabil?
Atau rembesan hormon aku semakin tidak sempurna?

Monolog aku mungkin tiada jawapan..
Hanya kembalikan dan serahkan pada Khaliq ku sendiri..
Dia yang menjadikan.. Dia yang mengaturkan...
Kejadian setiap manusia itu bukan sia-sia...



I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review