"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, December 31, 2012

Aku makin sensetip! jangan kacau!

Jejak bertapak Ezu warkah 12/31/2012 11:35:00 AM
Semakin meninggalkan tahun 2012 dalam beberapa jam lagi...

Bagus!
Aku sangat berbesar hati untuk meninggalkan tahun ni dengan penuh rasa syukur dan rasa entah ape2..

Agak semacam perasaan aku akhir penggal tahun ni..
semuanya serasa tak kena..
mungkin salah aku...
atau mungkin salah aku jugak..
dan hampir terpenggal jugak aku rasa..

malas aku nak tujukan kesalahan tu kepada manusia lain..
sebab, sesuatu yang berlaku tu, hasil tindakan kita jugak..
walau kita tahu, manusia tu buat perkara bongok dengan kita..
biarkan lah... bukan aku mati kalo tak dapat hidup dengan korang...

kerana salah aku, walang rasanya..
kerana salah aku, buntu rasanya..
kerana salah aku, libang libu rasanya..

bila kita selalu bercerita hal kita pada orang yang kita percaya
rupanya, perkara tu tak mudah untuk dia simpan..
maka bermulalah segala cerita..

bila kita terlalu rapat dengan seseorang yang kita anggap kakak,
rupanya, keakraban tu tak mudah untuk kita kekalkan..
maka, bermulah episod pertelingkahan..

maka,
denga rasminya aku semakin
HILANG KEPERCAYAAN PADA MANUSIA!

kerana segala rasa yang ada tu, buat aku nekad
nekad untuk keputusan yang membahagiakan nyawa aku..

aku terbang ke vietnam pada saat raya korban menjelma..
membawa hati dan jiwa yang melayang entah kemana..
bertitik tolak dari itu..(amboi...macam cikgu BM dah..)
aku semakin kerap mengambil cuti
dan kerap juga ke luar negeri untuk melancong..

bukan sebab banyak duit..
tapi, boleh la untuk menghilangkan rasa sengal otak..


sebab tu, aku semakin bersendirian..
malas untuk bercampur gaul dengan manusia..
aku membawa diri masuk ke kelompok manusia lain..
bercerita tentang kejadian alam dan suasana harian..
bukan lagi hal personaliti aku..

dan aku..
semakin aktif bertwitter..
macam artiskan??

x pe la..
takkan ada yang marah kalau aku post ape2 dalam twitter..

maka, jangan follow aku!

kerana aku bebas untuk memaki manusia dengan nama penuh
kerana aku bebas untuk menyongsangkan akal aku..
kerana aku bebas untuk mengorat dan memanjakan diri kepada manusia lain!

semoga sepanjang 2013 akan membawa 2001 kebaikan dan keceriaan untuk aku dan keluarga aku!

adiosssss!!!
adiosss kau...hahhahah
kite bagi oppssss gitu...propaganjil!

#sangat bermasalah aku sekarang ni bila selalu tengok Jozan dan ML, MLM...



0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review