"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Tuesday, December 28, 2010

Sendiri...

Jejak bertapak Ezu warkah 12/28/2010 09:39:00 PM 0 kata azimat
di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpamu, masih tanpamu

bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu

bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan

suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu

Saturday, December 25, 2010

Mabruk Az-zikr & See Sharp Minor!!

Jejak bertapak Ezu warkah 12/25/2010 01:39:00 PM 0 kata azimat
Az-zikr

Mabruk alaikum Az-zikr!
moga dakwah yang disebarkan beroleh pahala yang tak pernah padam dan dirahmati Allah SWT sentiasa.

genre nasyid yang dibawa oleh Az-Zikr agak sempoi dan bersahaja.
tapi mempunyai makna tersirat dan perlu dihayati dengan peka.
bukan seperti gelanggang nasyid yang lain,
lenggok yang penuh mendayu dan agak lembek!
dan senikata yang agak simple.

pembaharuan melodi dan lenggok yang telah dibuat oleh azzikr, agak membuka mata.
bukan pada "soalan yang pasti sahaja", tapi pada lagu yang lain juga...

seperti ada melodi lagu kumpulan Ungu juga!
dan bukan kah kita juga ada meminati lagu2 kumpulan Ungu!
=)


Az-Zikr telah memenangi kategori nasyid tradisi yang berlangsung di Dewan Muktamar Pusat Islam Malaysia, 18/12/2010.

seharusnya mereka yang berdebar lebih..
tapi, watashi plak seperti yang copot jantung!
waduh2....

si dia berentap di pentas nasyid, watashi berentap di gelanggang badminton...
hanya doa pada mereka agar beroleh kejayaan dan kemenangan...


sedang menjamu selera di sekitar kuala terengganu,
panggilan masuk diterima
dan...
yes!!!!!
az-zikr menang!!!!
kecoh tempat makan tu dengan kemenangan Az-zikr atau lebih tepat lagi azri yang menang..

dan tepukan tahniah untuk az-zikr terus menggegarkan tempat makan tersebut dan juga di dalam bus!
tahniah sekali lagi kepada Az-Zikr!
especially to my dear, En.Azri Mohd Hamdan!

berita mengenainya boleh di baca di laman web JAKIM


Thursday, December 23, 2010

Black Dreams coming!!!

Jejak bertapak Ezu warkah 12/23/2010 08:26:00 PM 0 kata azimat
semalaman berada didalam bus menuju ke port sukan unisza kuala terengganu.
wah2...semangat kesukanan yang membara pada atlet yang lain...
watashi? jalan2 makan angin je kat sana...
hehehe...
atlet n9 yang serumah..

cantikkan baju kitorang?
huh.tapi x cantik sebab kebanyakan negeri leh pakai lak suit warna merah je! aduyai...tenggelam....
well, well, well...
ape pon kami tetap cun! wakakaka...

badminton n9 lelaki

kalo orang lain tengok game badminton. mesti tak berkelip mata tu tengok orang main kan...cara serve dan smash memang meletop.
tapikan, kalo orang tengok pemain n9 punya game ni, mesti diorang menangis kerana terlalu gembira!
percaya atau tidak, game ini mempunyai sebanyak kurang dari 100 mata terkumpul walaupun lawan 3 negeri!!
menarik bukan?
kalo yang lelaki dah pening, apetah lagi yang perempuan? tak ke tertonggeng dibuatnya!
hahaha!
yang paling best, game akhir n9(p) vs perlis(p) kami mendapat 2:21!!!!
tahniah pada kami..
dan kami kami keluar dari gelanggang dengan muka selamba dan yang paling penting, langsung x merasai kekalahan itu...errr...kami means yang pempuan je la...hahaha...


makan malam

makan malam di taman tamadun islam terengganu..
sedap2!
lauk apa tah...yang penting perut kenyang, dan dapat balik n9 selepas itu!
hahaha...
pemenang dart n9!

itu lah satu-satunya pemenang tunggal negeri sembilan! dart!
tahniah buat mama dan umi!
syukur la dapat apa yang dato' da janjikan hari tu kan!
heheheh...

dan
ada lagi satu berita gembira...
tunggu!!!!

Wednesday, December 15, 2010

Black Dreams!

Jejak bertapak Ezu warkah 12/15/2010 10:19:00 PM 0 kata azimat
hari jumaat ni lawan badminton...
walaupon hanye reserve, tapi hati ni tetap bergetar!
tapi kurang la sikit!
hahhaa...
wakil negeri...
lawan ape pon x, last2 lawan peringkat negeri...
lawak2...

main terkangkang2,
adeh...
camne nak menang pon x tau...

janji dato;
winner=rm500
2nd win=rm300
3rd win=rm200
untung la...
sape nak bagi...
dan x de ketua jabatan yang sanggup menyedekahkan gajinya pada staf...
dan...
terima kasih dato'!
moga allah memurahkan rezeki dan mempermudahkan perjalanan hidupmu!
ameennn!!!
so, bertolak ke terengganu esok...
16.12.2010 jam sembilan malam...
dan betapa sengalnye,
watashi x berkemas satu pon barang2 untuk ke sana...
mengape ye???
wah..
sebenarnye watashi x de semangat.
sejak kebelakangan ni,
watashi semaikn tidak bersemangat
semakin lesu dan bisu!
kemurungan ke?
wallahu a'lam...
tapi ini lah yang terjadi sekarang...
watashi rase nak berhenti kerja!
watashi nak berehat!
mungkin watashi da nak mati kot!
allah...
lindungilah aku....

masjid ini kemungkinan menjadi tempat menarik untuk dilawati selain pasar payang.
dan pesanan en.cinta "belikan baju batik, x pon beli baju batik untuk diri sendiri. x de la kalo ade even nak pinjam2" uhhhhh...watashi x minat la batik ni...tapi nak jadi cerita, memang kene pakai baju batik time makan malam kat umah YB nanti!!!! uuuuwaaaaaa....kata2 en.cinta x boleh dibangkang...mesti ape yang dia cakap tu jadi... aduhai en.cinta...kalaulah engkau tahu apa yang akan terjadi...rasanya, tergeliat lidahmu membebel untuk watashi kan! hahahaha...

well3....ape2 pon...selamat berjuang untuk watashi!
selamat bershopping.
dan selamat pergi selamat balik...
kalo x balik tu, doakan kesejahteraan watashi kat alam barzakh sana...

Saturday, December 11, 2010

toing3!

Jejak bertapak Ezu warkah 12/11/2010 09:36:00 PM 0 kata azimat
toing! toing! toing!
menceritakan
diri
watashi
yang
sedang
B.O.S.A.N

adakah anda tahu apa itu bosan?

bosan itu adalah aktiviti yang terjadi
apabila cas2 positif dalam badan tidak dapat bersatu dengan cas2 negatif dalam hati...

kemungkinan akan terjadi
cas2 ini perlu diganti dengan energy yang tersangat la baru.
kemudian,
perlu di maintenancekan sepanjang saat.

wah!!!!
ape yang terjadi bila aktiviti ini yang terjadi?
mata akan menjadi kuyu
hati akan menjadi sayu
badan menjadi layu...
kalo ade virus yang masuk di kala aktiviti ini terjadi
maka akan datang satu penyakit yang lain...

ape dia?
penyakit sengal dan pening sepanjang masa...

seperti biase akan ada satu kenyataan yang keluar...
watashi nak kawen la!!!!!
nak kawen!
nak kawen!

tapi, x de sape yang nak..... V(^__________^)V

Monday, December 06, 2010

bukan aku..

Jejak bertapak Ezu warkah 12/06/2010 08:14:00 PM 0 kata azimat
kadang2, perjalanan hidup ni terlalu sukar di tempuh, dan kadang2 tidaklah sesukar yang dirasa.
menjadi yang terbaik itu perkara paling ruet untuk di istiqamahkan,tapi tidaklah serumit yang dilalui. ahhhhh!!!!!!!!!!

akukah yang terlalu emosi? akukah yang terlalu meminta untuk memahami? akukah orang yang paling teruk dalam menilai seseorang? atau orang akan malang bile aku menjadi pendamping?

aku yang selalu sendiri menghadapi hari2 lepas dan hari2 mendatang...
sukarnya!
sukarnya bile dia ada!
dia yang pernah bertakhta dalam hatimu!
apakah dia terlalu tamak untuk memiliki mu lagi!
apakah sukarnya memberi kebahagiaan kepada orang lain yang mengharap?

ya! aku sakit!
apalagi yang dia mau?
mengapa saat2 genting seperti yang kau katakan,
harus aku yang berfikiran positif? rasional?
kenapa kau x salahkan dia?

abang? aku x de abang? abang angkat je kan????
kisah silam? semua ada kisah silam.
ohh?? akulah yang bersalah kerana masih x dapat menerima mu sepenuh hati?
akulah yang harus memahami segala rasa di hatimu?

en.cinta...
andai aku ulang dan ulang dan ulang sehingga berbillion kali sekali pon
kau takkan mampu faham betapa aku cemburukan dia!
aku cemburu, cemburu dan cemburu!
sudah2 lah menjunjung dia....
kerana,
dia akan tetap kau menangkan
dia akan tetap kau tenangkan...
mengaku lah....
itu lah yang sebenar di lubuk hatimu...

bagaimana aku mampu memujuk hatimu kalau sesuatu itu memang datang dari dia?
aku akan tetap salahkan dia...
mengapa harus kau yang dia cari?
tapi, akhirnya aku disalahkan kerana menyalahkan dia!!!!!
sedarkah itu yang terjadi selama ni en.cinta???

en.cinta......
sukarnya kisah kita!

Harapan buatmu...

Jejak bertapak Ezu warkah 12/06/2010 03:42:00 PM 0 kata azimat
Andainya aku bertanya
Padamu tentang bahagia
Di mana nilai setia
Di manakah puncak cinta

Mahukah engkau mengerti
Harapan serupa mimpi
Ianya dapat terjadi
Atau hilang tak berganti

Sejarah mengajar kita
Menjadi lebih dewasa
Meniti arus angkara
Lupakan kisah yang lalu
Teguhkan tugu imanmu
Doaku buat kekasih

Yang dulu usah dirindu
Hilangkanlah dari hatimu
Doaku buatmu kekasih

Yang dulu usah dirindu
Hilangkanlah dari hatimu
Doaku buatmu kekasih

Sunday, December 05, 2010

merepek

Jejak bertapak Ezu warkah 12/05/2010 09:46:00 PM 0 kata azimat
kepala sedang ligat mencari ataupon mencuri idea membuat sesuatu...
idea apa???
ehem2...
ni ha....

wahahahah...

nah...amik....

sewel ni....
pe la pening malam2 ni....
sabor2 cik ezu....

pe la susah2 wat benda alah ni....
nanti terbuang jugak accessorynye...

letak je dalam dulang hantaran tu,
alas dengan towel good morning,
dah la...
wahahahah...

sirih junjung plak,
bagi je seikat ranting pokok sirih tu...
pe susah...
bukannye depa makan ke..
hahhaha....

parah la kalo pemikiran watashi macam ni...
x seni langsung!
main taram je!

errrr????
pe watashi merepek ni....

Usah kau ragu-ragu

Jejak bertapak Ezu warkah 12/05/2010 07:38:00 PM 0 kata azimat
Sungguh aku sayang
Sungguh aku rindu
Ha ha ha
usah kau ragu-ragu

Sungguh aku cinta
Sungguh aku mahu
Ha ha ha ku tidak malu-malu

Sayang oh sayang
Ku sayang kepadamu (muah)
Aku cintakan dirimu
Rindu oh rindu
Ku rindu padamu (muah)
Janganlah kau pergi dariku

Papa tolonglah (papa)
Mama tolonglah (mama)
Aku sedang mabuk cinta
Dengan si dia (ah ha)
Si jantung hatiku (ah ha)
Yang ku puja ku cinta selalu

Mama tolonglah
Papa tolonglah
Jodohkanlah aku dengannya

Hati hati yang merindu
Inginkan belaiannya
Hari hari yang berlalu
Indahnya ku rasakan
Jiwa jiwa (jiwa jiwa)
Ku meronta (ku meronta)
Bila jauh di sisimu (di sisimu)
Berjanjilah kasih
Berjanjilah sayang

Hanyalah aku di hatimu

Friday, December 03, 2010

Bakal pendamping hidupku kelak...

Jejak bertapak Ezu warkah 12/03/2010 01:37:00 PM 0 kata azimat
Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..
Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana
yang siap untuk kamu pilih..
Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa,
yang sangat jauh dari sempurna.
Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna,
aku begitu banyak kekurangan.
Maka ketahuilah..

Kepadamu yang akan memilihku kelak..
Aku tak sebijak Siti khadijah,
kerananya ku ingin kamu tahu,
aku akan saja berbuat salah dan begitu menyedihkan.
Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku,
jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah,
kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..


Duhai kau yang telah memilikiku kelak..
Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu,
ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh.
Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur,
menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-.
Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap.
Atau kerana seharian ku harus menguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai.
Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja..
Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak kecil kita yang sedang sakit,
dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu..
Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku,
maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku..
tapi andai kite mempunyai kerjaya, maka tetaplah menghargai kelelahanku..
bantulah aku untuk menguruskan mahligai ciptaan kita...
karana ku tahu, tanpamu, aku takkan berdaya melakukan sesuatu bersendirian, tanpamu...

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..
Ketahuilah, aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..

Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..
Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.


Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..
Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..

Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..

Wednesday, December 01, 2010

sekarang

Jejak bertapak Ezu warkah 12/01/2010 04:36:00 PM 0 kata azimat
warkah ini diterbitkan pada 1 Disember.

30 hari dari sekarang akan menjelma tahun 2011.

semakin lama, semakin pendek rasanya umur ni...

bekalan hidup yang tidak mencukupi apatah lagi amalan2 akhirat yang boleh dikatakan kosong...

aduhai...

makin ramai orang mencipta azam baru.

semangat baru dan hidup baru.

watashi plak,

malas la nak pikir ape2...

yang penting watashi hidup.

hidup dengan kehidupan watashi sendiri...

dengan angan dan mimpi yang x pasti...

same seperti dulu2 jugak...

takpe...

asalkan watashi ada duit sendiri,

watashi boleh meneruskan hidup seperti biasa.

tak perlu orang lain dalam hidup ni..

selama ni pon watashi hidup sorang..

x de nak manje dengan sape2...

tergolek, terjungkang, sendiri la...

x sempat nak bermanje2, blom ape2 lagi, memang x boleh..

ada je kekangan...

sekarang ni pon,

tetap sama macam dulu...

tetap sendiri

tetap menaggung sepi...

kerana

watashi bukan seorang yang mendesak2

tapi selalu buat orang rasa bersalah.

sekali je permintaan watashi,

tapi

bila muncul alasan, watashi dah tak mau teruskan hasrat hati.

biar lah...

watashi bahagia hidup sendiri...

Monday, November 29, 2010

Satu Amanah

Jejak bertapak Ezu warkah 11/29/2010 09:35:00 PM 1 kata azimat
Dengan BismilLah ku bermula
Bingkisan hati buatmu teman
Yang dikasihi
Kita bersama dalam satu ikatan
Bermula episod hidup di dunia ini

Ku harap hanyalah di dunia
Dirahmati dan diredhai
Selamat sejahtera di Syurgawi

Oh Tuhan satukanlah
Hati kami dalam mencintai
Redha atas ujian diberi
Jauhkanlah kami
Dari rakus mengejar duniawi
Hidup mati biarlah untuk-Mu
Harap dunia hanya di tangan
Bukannya di hati ‘tuk dicintai

Kita dicipta sebagai khalifah
Bersama kita hidup untuk-Nya
Kita dicipta di dunia fana
Ada amanah yang tersedia

“Oh Tuhan..
Kita laksana bersama
Amanah dari-Nya demi
Memburu cinta dan harapan”

Tuhan itu harus diutama
Dari segala kepentingan dunia
Bergandingan kita untuk
Memburu cinta-Nya
Oh cinta-Nya

“Tuhan .. Kau satukanlah hati-hati
Memohon kasih-Mu oh Tuhan
Dalam mengharap redha
Dari-Mu..”

“Hanya di dunia
Kita harapkan, kita dambakan
Selamat sejahtera, bahagia..”


Sunday, November 28, 2010

hanya dia...

Jejak bertapak Ezu warkah 11/28/2010 12:13:00 PM 0 kata azimat

Saturday, November 27, 2010

Keranamu...

Jejak bertapak Ezu warkah 11/27/2010 09:01:00 PM 0 kata azimat


pisang oo pisang..
petang tadi wat goreng pisang..
pasal pisang pon nak posting...
sukehati la...
watashi punye blog!
hahahah!!!!

ni namanya pisang abu....

gune pisang abu...
tu rupe pisang abu...
tapi petang tadi panas...
x syok sangat makan goreng pisang ni...


(berangan sebentar >>>> yum3x!!!! makan time ujan2 dengan air teh
bersama dia, memang la sangat menggembirakan!)

tapi dia x de...
x pe2...
kalo x nanti, habis goreng pisang tu...
ahahaha


ni kegemaran dia...

apabile sesuatu tu menjadi kegemaran dia,
watashi akan cube belajar untuk buat...
walaupon tau buat, tapi nak buat lagi biar sedap!

menghadapi hari2 getir yang mendatang,
moga dia cukup bersabar dengan karenah watashi.
yang x pandai masak
yang x pandai mengemas
yang x pandai membasuh
dan yang x pandai segala2nya....
takot2x!

berkongsi serba sedikit apa itu kelebihan pisang....
  1. Darah tinggi & strok - membantu menurunkan tekanan darah tinggi krn kandungan potasiumnya yang tinggi.
  2. Kolestrol - pisang rendah dari segi kalori lemak, sodium yang membantu merendah kolestrol.
  3. Cirit-birit - potasium dan magnesium yang terkandung di dalam pisang amat sesuai merawat orang yang mengalami cirit-birit.
  4. Anaemia - anaemia ialah penyakit kurang darah. Kerana pisang kaya dengan zat besi, ia boleh merangsang penghasilan haemoglobin di dalam darah.
  5. Kemurungan - orang yang sedang murung lebih cepat ceria apabila makan pisang. Ini kerana kandungan sejenis protein membantu kita menjadi tenang.
  6. Pening-pening - minum susu pisang kocak (banana milkshake) yang dicampur madu.

rumah watashi nanti bakal dikelilingi kebun pisang....
petang2 balik opis p kebun pisang dlu untuk wat cekodok pisang.... hahahaha
bayangkan.......



Thursday, November 25, 2010

nasi tu malang

Jejak bertapak Ezu warkah 11/25/2010 09:31:00 PM 1 kata azimat
basi????

habis???

tikus makan???

semut makan???

orang kaya kan? beli je buang. takyah makan....
elok la...

amalkan selalu, nanti rezeki mahal...

pasni takkan buat lagi dah...
sedekah yang tak dihargai...

esok,kalo ada atas pantry, tahniah buat ezukama!!

beli untuk dia, dia bleh plak x amik. gaduh, gaduh la. nasik tu jadi mangsa watpe. erghhhh!!!!

Belum terpisah

Jejak bertapak Ezu warkah 11/25/2010 08:35:00 PM 0 kata azimat
Ku bukan seorang pembohong
Ku wanita biasa
Ku tak maksud menyakitimu
Kau yang menunggu lama

Maaf
maafkanlah aku
Ku tak maksud menghentikan langkahmu
Untuk masuk ke hidupku

Jangan engkau lupa masa-masa indah kita berdua

Jangan paksakan kita untuk
Slalu bersama
Jangan paksakan kita untuk
Slalu mencinta

tubuh dalam emosi
tak bisa bersembunyi
aku dan nafasku
merindukanmu

Melamar mesra, mengusik jiwa
Mengguris rintih membujuk kasih
Menjaring rindu mengintai waktu
Kala cinta belum terpisah

^(~_~)^

Jejak bertapak Ezu warkah 11/25/2010 03:11:00 PM 0 kata azimat
Setelah kupahami
Ku bukan yang terbaik
Yang ada di hatimu

Tak dapat kusangsikan
Ternyata dirinyalah
Yang mengerti kamu
Bukanlah diriku

Kini maafkanlah aku
Bila ku menjadi bisu
Kepada dirimu

Bukan santunku terbungkam
Hanya hatiku berbatas
Tuk mengerti kamu
Maafkanlah aku
************************************************

kenapa nak marah watashi?
kenapa?
selama ni watashi posting ape2 kat FB, memang ada yang mempertikai.
kenapa yang tu jadi isu?
kenapa nak bising2?

kenapa persoalkan plak orang2 tu?
memang ada dia,dia,dia dan dia antara kita!
so!
^(~_~)^

yelah, mungkin watashi harus menjadi macam tu jugak.
mesej orang2 lama setiap minggu,
bertanya kabar, menyulam rindu dan beramah mesra!

Monday, November 22, 2010

Cuti2 Seremban!

Jejak bertapak Ezu warkah 11/22/2010 05:40:00 PM 0 kata azimat
lebih kurang 48 jam di sisi mereka....

bahagia!

tenang!

seronok!

ajun, kak ezai n kak djah! always misz u!

ajun yang dengan BARNEY dia...melayan karenah dia ke walimah abang barney dia... hahah...x leh handle la... ape2 pon ajun, ape yang terjadi...ada yang terbaik.... kerja tu, ajun kene usaha...tapi, mesti Allah da buat sesuatu untuk ajun... jangan la cakap kite takkan berjumpe...sedih plak hati ni...

kak ezai yang tengah sarat...moga baby tu dalam keadaan sihat...dia dia lahir same tarikh dengan ajun...18/1...kalo dia nak kuar awal, cakap kat baby suruh tunggu! hahaha...
sabar la kak ezai....jangan mudah melafaz kata yang x sedap didengar...masih banyak lagi kenangan terindah yang belum tercipta diantara kalian.... moga tabah...

kak djah yang baru pregnant! tahniah2! masing2 da nak menimang cahaya mata.... sabar la kak djah...kat mana2 tempat kerja, memang ade pengadu domba ni...sabarlah...kerana kite bukan orang yang sebegitu... bercerita kerana membuat pengaduan awam....bukan memburukkan sebelah pihak....

banyak pengaduan awam yang kita buat,,,dah terlalu lame x jumpe, rindu sangat....

sedikit email dari ajun...

Assalamualaikum.

Menemui adinda-adinda yang ajun sayangi.

Ezu & Ezai,

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk ajun pada wiken yang lepas.

Sungguh, hatiku gembira. Dapat berjumpa teman2 lama. Daa lama kita xjumpa. borak2. lepak2. mengadu domba. opsss.. ayat sensitip. hahaha...

Ezu, chaiyok! ajun tau ezu mampu hadapi 27, 41 n 44. insyaAllah, kebenaran ada bersamamu. walopun xtau bila yang benar akan kehadapan, namun bersabarlah sayang..

Ezai, tenang yea. itulah rempah ratus umahtangga. ada suka.. ada sebaliknya. namun, ajun tgk ezai udah bleh menghadapi sikap2 a.k tuh.. sekali lagi, sabarlah sayang..

lagu ni untuk korang, http://www.youtube.com/watch?v=I6jfyT2LIYQ

ni plak liriknya..



dan ini, di bawah ni.....gambar ape?

ni gambar untuk cite boys over flowers! yang watashi tengok dengan ajun! ahhha...gile la tengok cite ni! hensem la jun-pyo vs jan-di! hahah...suke2! tapi x habis tengok. ade ke patut dapat tengok cite ni 10/25 cd je! erghhhh!!!! geram2! xpe2...nanti sambung lagi! hahaha

perghhhh...dapat pakwe romantik macam jun-pyo ni, selamat hidup watashi! hahaha...dapat yang macam ji-hoo pon ok...sentiasa ade bile time2 darurat... best2! hahaha...

dan alkisah sebenar,
watashi cuti hari ni...demam...ermmmm...plus malas... memang la x p keje...
wah2! syok x p keje!!!
tapi esok keje balik!
ahhhh!!
mental disorder!
watashi nak gila!!!!
watashi nak berhenti kerja!!!!

hari pon diaorang berdua cuti gak cz dia n anak dia demam!...huhu..
nape kite sehati sejiwa!!!!!
x mo la!

sebenarnye bile bersama-sama kawan2 watashi yang ni, watashi rasa minda watashi berkembang semula. banyak info luar yang watashi dapat... mungkin kerana watashi berkawan dengan orang yang ade fikrah terbaik, ada didikan agama yang elok...dan juga akhlak yang terpuji...

tapi bile kat opis, otak watashi tepu! sejak mula masuk kerja dlu..nape ye???
terus terang watashi katakan, kat opis hanya ade sifat iri hati dan suke menceritakan hal orang lain...biar baik macam mana pon, kite akan di umpat! itu lah yang terjadi! walaupon masing berada dalah bidang syariah! erghhhhh! stupid!

Wednesday, November 17, 2010

U r mine...

Jejak bertapak Ezu warkah 11/17/2010 09:26:00 PM 2 kata azimat

dedikasi khas untuk someone...


credit to u...

Salam Eiduladha (",)

Jejak bertapak Ezu warkah 11/17/2010 10:39:00 AM 0 kata azimat
salam eiduladha kepada semua umat islam seluruh dunia..

teristimewa untuk ibu & abah tersayang,
tak balik raya ni...kejap sangat cuti...=(
hiba pulak rasanya...
tapi da pernah terjadi balik ke tempat study time takbir raya berkumandang...

teman2 di kampung sabak bernam,
selamat berhari raya korban....
moga happy2 di samping keluarga tersayang...

teman2 seperjuangan di UTMKL
moga tabah dan sabar dalam menghadapi arus kehidupan yang serba mencabar ini..

sanak saudara di N9 ni...
terima kasih kerana mengubati kesepian hati ini...

dan tak lupa kepada someone
syukran krn banyak memberi semangat dan dorongan pada diri ini...

# menu di rumah nenek ;
mee goreng = made by makcik ana
teh = made by mak ngah
teh o = made by watashi
nasi himpit n rendang ayam = made by makteh
lemang = buy from paksu
lepat pisang = made by watashi
& d special menu is rendang itik = made by nenek!!!

salam iduladha n selamat berkorban...
tapi jangan sampai terkorban.

Tuesday, November 16, 2010

Burung Walit

Jejak bertapak Ezu warkah 11/16/2010 01:48:00 PM 0 kata azimat
info yang telah lama diperoleh dari paksu pula..
burung walit aka layang2...
nampaknya perusahaan ini pon mendapat reaksi yang hebat dimata paksu!

  • perusahan ini yang mendapat sokongan dan latihan penuh dari Jab. Vaterinar Msia dan kerajaan tempatan
  • mendapat modal pinjaman daripada bank tempatan
  • permintaan yang melebihi penawaran.

kepada sesiapa yang ingin mengetahui lebih lanjut klik disini

watahi teruja sebenarnye tengok benda2 ni....
tapi pelaksanaannya, entah la... hhahaha

untuk paksu, moga berjaya!

Dasyat tol posting ni..rating blog ni tinggi jadinye!

Jejak bertapak Ezu warkah 11/16/2010 12:47:00 PM 0 kata azimat
info ni baru dapat dari pakben!
watashi pon teruja.
apakah pakben ingin menjadi pengusaha CICAK TOKEK???

agak menggelikan dan menyeramkan...
lihatlah CICAK TOKEK dibawah

cicak tokek
  • Tokek yang dalam bahasa Inggeris : Tokay Gecko atau Tucktoo
  • sejenis cicak tetapi tubuhnya lebih besar
  • pemangsa aneka serangga dan tikus kecil,
  • mempunyai khasiat dan diyakini masyarakat dapat menyembuhkan penyakit gatal pada kulit. Selain daging, darah dan empedu tokek juga diyakini boleh menjadi ubat.
  • berfungsi dapat mengubati AIDS yang terletak pada lidahnya.
  • Namun, sampai saat ini memang belum ada bukti khusus mengenai hal ini tetapi banyak masyarakat yang mempercayainya.
  • harga bagi seekor cicak tersebut di pasaran boleh mencapai RM3 juta / 500 gram.

kepada yang berminat untuk memelihara haiwan exsotik ini aka bakal jutawan, bolehlah dapatkan sebelum pupus.

sebenarnya watashi teruja dengan kehebatan haiwan ini!
menggelikan.
tetapi, siapa tahu, selepas kajian saintifik mengesahkan keajaibannya untuk menyembuhkan AIDS/HIV maka, sembuhlah pesakit2 yang sengaja mencari penyakit itu...

untuk melihat gambar2 cicak tokek, klik di sini

dan bolehlah melayari web2 berkaitan. antaranya di sini

Monday, November 15, 2010

Kamu, kamu, Kamu...

Jejak bertapak Ezu warkah 11/15/2010 03:15:00 PM 0 kata azimat

Sunday, November 14, 2010

(-_-~~~~

Jejak bertapak Ezu warkah 11/14/2010 08:22:00 PM 0 kata azimat



sungguh...
keadaan ku tak seperti yang dilihat...

aku hilang segalanya...
maruahku dipijak,
sikapku dipersoal,
hidupku dikawal....

ya Allah,
andai mereka yang aku anaiya,
kau berikan balasan Mu pada ku...

tapi,
seandainya aku yang teranaiya...
kau berikan lah yang terbaik buat mereka...
bersihkanlah kembali namaku,
jernihkanlah semula hubungan kami...
walau pada hakikatnya aku yang bersalah...
dan walau hakikatnya aku telah tawar hati dan tiada semangat untuk bekerja!

tapi kenapa???
aku sudah mohon maaf...
apa lagi?
apa lagi yang ingin mereka lakukan?
tak cukupkah dengan menghina aku?
tak cukupkah menggadai maruah aku pada yang lain?
sehingga aku diugut sedemikian rupa...

ya Allah...
bantulah aku dalam menghadapi masalah ini...
kami mencari rezeki bersama..
kami ada tanggungan kami...

tapi kekuasaan dia dalam memperlakukan aku sebegitu,
aku tak boleh terima...
aku bukan pengadu domba!
aku bukan kurang ajar!
aku bukan menyusahkan hidup mereka!

kerja aku?
aku x tau apa yang telah mereka lihat.
tapi, kerja aku, aku buat!
hinakah aku berada dalam kedudukan 17????
selama ini, aku diam sahaja.

malas membuka sebarang bicara..
tapi mengapa diamku,
aku dipijak???
besar sangatkah mereka?
ye... aku sedar...

hanya kerana perubahan fail
hanya kerana kesalahfahaman
hanya kerana seseorang yang bekerja sendiri
dan hanya kerana keegoan masing2!

lepas ni aku akan ;
  • membiarkan orang mengarah aku sesuka hati,
  • menghantar masa ikot dateline,
  • merendah diri pada mereka,
  • memaniskan muka pada mereka,
  • tidak mengangkat kening apabila bercakap dengan mereka,
  • tidak mengangkat suara apabila bercakap dengan mereka,
  • tidak bermain mesej apabila berhadapan dengan mereka,
  • tidak akan pernah untuk percaya kepada sesiapa lagi!!!

aku? hanya 17 yang mempunyai masalah disiplin dan tidak menghormati orang lain.
oleh kerana periuk nasik aku dikawal oleh mereka, aku akan menjadi talam 2 muka!
inilah bahana apabila 17 (2 org) 27 (2 org) 41 (1 org) dan 44 (1 org) ==> kerana semuanya PEREMPUAN!
emosi lebih, masing2 menunjukkan kekuasaan masing2, kerja lingkup!

Kepada yang Obses!

Jejak bertapak Ezu warkah 11/14/2010 07:47:00 PM 0 kata azimat
copy dari Layar Minda



Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna? Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :


1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!


2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?


3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!


4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.


5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.


6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.


7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!


8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!


Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.


Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.


9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!


10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah



Kenapa Orang Yahudi Tak Minum Coke dan Pepsi

Disampaikan oleh seorang sahabat.....Assalamualaikum kengkawan... last weekend, ada ustazah usrah kami beritahu... masa dia belajar kat. mesir dulu, dia punya lecturer ada cerita... dulu ada sorang mamat yahudi ni datang egypt to study the muslims' lifestyle kat sana setelah serangan secara fizikal ke atas umat Islam tak berjaya. dia nak carik jalan untuk serang cara lain. tapi Alhamdulillah, dia telah diberi hidayah semasa dia dok study umat Islam kat mesir tu. dia beritahu lecturer ustazah ni, one of the things the jews do untuk hapuskan keturunan umat Islam is to produce coca cola & pepsi yang di dalamnya ada chemical to retard the reproduction organs for both men & women. menurut mamat tu, kat israel tak ada jual coke & pepsi sbb diorg tahu apa kandungan kat dalamnya and since jew is agama keturunan, diorg tak nak le mandul! kalau korang pernah terima forwarded email pasal bertapa

cidicnya coke tu sampai boleh dissolve tulang & gigi (calcium containing compounds) and boleh buat cuci

toilet! and for ladies, kalau minum coke boleh cause menstruation if you're a wee bit late. so kalau minum banyak & atthat time baru lekat zuriat, ada chances keguguran le, kan ? Therefore, untuk kemakmuran umat Islam & untuk kesihatan & untuk tak support jewish companies,


layari juga artikle ini.

Monday, November 08, 2010

Tabiat rosakkan otak.

Jejak bertapak Ezu warkah 11/08/2010 08:56:00 PM 0 kata azimat

Tidak mengambil sarapan pagi

  • Paras gula dalam darah akan menjadi rendah.
  • Mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak.
  • Menjadikannya kurang aktif.
  • Sebenarnya, watashi akan lapar time pagi2 dan sangat2 memerlukan sarapan pagi.

Pencemaran udara

  • Menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.
  • Kecantikan watashi pula akan hilang, kulit kering dan hitam macam kene panggang walaupon memang da sedia hitam!


Terlebih tidur

  • Masa tidur yang panjang boleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.
  • tidur adalah satu nikmat sebenarnye! syok tol kalo malam hujan bawak ke pagi.......



Perokok

  • Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar
  • Boleh mengakibatkan penyakit ‘Alzheimer’.
  • Ermmm, kalo rase nak mati cepati, buat sensorang...jangan ajak watashi mati sekali..

Menutup muka ketika tidur

  • Otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen.
  • Kerosakan kepada otak.
  • Syok sebenarnye...lena sampai ke pagi...x dengar ape yang jadi...

Jarang berfikir

  • Otak kita ( bukan watashi yang pentingnye) kurang aktif. hahahha...Oleh itu, perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita.
  • Takyah pikir sangat. elok2 sihat, terus dapat migrain.~~~


Terlebih makan

  • Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.
  • lagi satu, pemalas wat keje! memang nak kene sekeh! membuta je taunye!



Penggunaan gula yang berlebihan

  • Mengganggu penyerapan protein dan nutrisi.
  • Mengganggu perkembangan otak yang sihat.
  • bukan berlebihan...harga gula mahal, gule plak da kurang manis...tu yang gule cepat habis...hahahah..alasan...


Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat

  • Mengurangkan keberkesanan otak
  • Kerosakan kepada sel-sel otak.
  • Adalah lebih baik tidor....

Kurang berimiginasi

  • Tahap kecerdasan/keaktifan otak menurun.
  • Errr....nak yang camne tu????

watashi ni...ade je yang nak diblamenye...
macam bagus sangat!
hahhaha
memang watashi bagus pon....keh3...
puji diri sendiri yang x betol....
x pe...
blog watashi...
hahhaaha...

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review