"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, November 14, 2010

(-_-~~~~

Jejak bertapak Ezu warkah 11/14/2010 08:22:00 PM



sungguh...
keadaan ku tak seperti yang dilihat...

aku hilang segalanya...
maruahku dipijak,
sikapku dipersoal,
hidupku dikawal....

ya Allah,
andai mereka yang aku anaiya,
kau berikan balasan Mu pada ku...

tapi,
seandainya aku yang teranaiya...
kau berikan lah yang terbaik buat mereka...
bersihkanlah kembali namaku,
jernihkanlah semula hubungan kami...
walau pada hakikatnya aku yang bersalah...
dan walau hakikatnya aku telah tawar hati dan tiada semangat untuk bekerja!

tapi kenapa???
aku sudah mohon maaf...
apa lagi?
apa lagi yang ingin mereka lakukan?
tak cukupkah dengan menghina aku?
tak cukupkah menggadai maruah aku pada yang lain?
sehingga aku diugut sedemikian rupa...

ya Allah...
bantulah aku dalam menghadapi masalah ini...
kami mencari rezeki bersama..
kami ada tanggungan kami...

tapi kekuasaan dia dalam memperlakukan aku sebegitu,
aku tak boleh terima...
aku bukan pengadu domba!
aku bukan kurang ajar!
aku bukan menyusahkan hidup mereka!

kerja aku?
aku x tau apa yang telah mereka lihat.
tapi, kerja aku, aku buat!
hinakah aku berada dalam kedudukan 17????
selama ini, aku diam sahaja.

malas membuka sebarang bicara..
tapi mengapa diamku,
aku dipijak???
besar sangatkah mereka?
ye... aku sedar...

hanya kerana perubahan fail
hanya kerana kesalahfahaman
hanya kerana seseorang yang bekerja sendiri
dan hanya kerana keegoan masing2!

lepas ni aku akan ;
  • membiarkan orang mengarah aku sesuka hati,
  • menghantar masa ikot dateline,
  • merendah diri pada mereka,
  • memaniskan muka pada mereka,
  • tidak mengangkat kening apabila bercakap dengan mereka,
  • tidak mengangkat suara apabila bercakap dengan mereka,
  • tidak bermain mesej apabila berhadapan dengan mereka,
  • tidak akan pernah untuk percaya kepada sesiapa lagi!!!

aku? hanya 17 yang mempunyai masalah disiplin dan tidak menghormati orang lain.
oleh kerana periuk nasik aku dikawal oleh mereka, aku akan menjadi talam 2 muka!
inilah bahana apabila 17 (2 org) 27 (2 org) 41 (1 org) dan 44 (1 org) ==> kerana semuanya PEREMPUAN!
emosi lebih, masing2 menunjukkan kekuasaan masing2, kerja lingkup!

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review