"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, December 09, 2011

kene kawin ke???

Jejak bertapak Ezu warkah 12/09/2011 10:49:00 PM
selamat datang pertengahan disember..
setelah hampir seminggu tak meluahkan segalanya disini..
terasa lama benar saat itu..

bukan kerana kesibukan mentelaah pekerjaan..
tapi sibuk mengejar kemalasan diri..

alhamdulillah,
sudah sihat seperti biasa..

seperti biasa, akhir tahun ini semakin ramai yang bernikah..
kawan2, berderet2 mendirikan masjid kebahagiaan sendiri..
menyebabkan kebisingan mulut sang bonda untuk memiliki menantu..
hahaha...

ibu menelefon bertanyakan khabar..
meleret sampai ke jodoh bagai..
hadoii...
rupanya ada yang bertanyakan aku..
tapi ibu kata aku masih belajar..mana taknya.. umur beliau 40 tahun!!!
taknak aku..........dah macam abah plak..hahaha


last sekali, aku suruh ibu yang carikkan..
"ko yang nak kawen, ibu yang cari watpe.."
"ala, ibu kan tau anak dia camne..dan..ape2 je la..."

dia kata ade..nanti dia tanye..
haiyo...penangan semanis kurma tentang kurma..hahah..ape kurmanya..pasal jodoh ler..
bak kata penceramah : x pe kalo perempuan yang cari..jgn dok diam je..

sebenarnya, dah tak pikir dah pasal ni..
nak beli kereta..dahnye ibu soh kawen dengan kereta..hahhaa

ye lah..paham apa yang dihajatkan ibu tu..
aku anak sulung..nak cepat kot..
member baik dah nak nikah awal tahun depan..
ibu terasa la..mak member tu mintak ibu tolong..hurmm..

semalam pon, entah mimpi ape la sorang ni...
dia kata dia demam..soh aku doakan..aku dah doakan yang elok2..
dia leh plak balas balik, tahun depan dia jadi masuk minang aku..siap tanye hantaran..
gile ke ape!!! aku cakap tu doa seorang kawan je.. mujur dia senyap..kalo dia balas lagi,memang makan tazkirah jam 9.30 malam.


hai la lelaki...kalo jenis mulut manis ni, senang betul dia mengayat..
menyampah betol!
rimas!!!

sesungguhnya aku belum bersedia untuk menerima kenaikan pangkat menjadi seorang isteri..banyak lagi benda lain yang aku nak buat..tapi, andai Allah kabulkan doa ibu, aku redha..



Nota : Usah gusar menanti,dia pasti datang,sesuai dengan tahap iman di hati.jadi,bila inginkan yang soleh,solehahkan diri..yakinlah dengan jodoh yang ditetapkan Ilahi,x perlu mendamba kasih sayang,menagih cinta terlarang yang dimurkai.
arangkali belum cukup solehah,maka si soleh yang dinanti,belum hadir.

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review