"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Thursday, August 09, 2012

Selamat berpuasa dan tambah pahala!!!

Jejak bertapak Ezu warkah 8/09/2012 10:25:00 PM
Salam 21 ramadhan...

1stly nak ucap ribuan jutaan billioan terima kasih yang tak terhingga pada semua yang wish besday saya 5hb ogos hari tu.. Maka dengan rasminya, umur saya genap 26 tahun dengan jayanya! Yeah!!!

My beloved babah mesej "amanlah hidup anakku. Cepatlah jodohmu mendatang" wahhhh!!!! Sentap-sentap!!! Dah tak nak jaga kak ika lagi ke abah??? Huaaaaaa!!!! Ok doa diterima dengan hati separuh terbuka!!

Yang wish kat fb, hp, whatssap and email, tq... Semoga kalian aman bahagia di dunia dan akhirat kelak..

Maaf... Lama dah tak update.. Even ipad sentiasa dekat tangan, tapi, nak menulis ni, perlukan kekuatan fizikal dan emosi!! Tak caya??? Kalo dah mengantok tahap infiniti, cam ne nak mengarang... Asal lepas isyak je dah collapse... Pe hal kan... Maka, hal terbaik adalah membuta hingga subuh...

Tarawikh??? Memang tak pernah pergi pon sejak dok n9 ni... Tak reti nak p sensorang... Buat sensorang kat umah je.. Dua rakaat je pon... Huhuhu... Entah apa nak jadi dengan aku sekarang! Pemalas yang amat! Camne nak kawen kan??? Wallaweh!! Nak kawen, tapi aku tak sedia lagi ni...

Nak tau ape sebab penat macam orang keje angkat batu pikul kayu api sabit rumput ni?? Banyak keje... Macam orang lain x de keje kan?? Entah la, tapi aku memang rasa macam tu pon.. Hahaha.. Aku sorang je poyo banyak keje, orang lain makan gaji buta! Hahah! Taklah...

Penat dengan melayan orang yang tak habis2 nak bercerai berai. Asal nak puasa je, nak cerai.. Benci benar gamaknye sampai x sempat tunggu habis raya. Dulu masa bercinta, kemain... Kau kejora di langit lazuardi la, kau umpama mimpi dalam nyata la, kau ku sayang sampai semput la, kau umpama mutiara dalam buluh la, kau lah nyawa, kau lah macam bagus selamanya la....Dah benci, macam2 alasan yang dibagi.. Kentut busuk la, tido berdengkur macam bunyi lori hantu rosak la, ketiak masam la, mulut asyik mengunyah sirih la, gigi palsu tertanggal waktu makan la, terbersin sampai tercabut atap umah la... Macam2 hal yang sangat tak munasabah kan... Nak kawen tak menyempat2 nak bercerai pon x menyempat2... Pastu, masalah ko, ko marah2 orang lain kan!! Haishhh!! Aku laaa. Benci sungguh dengan perangai orang panas baran ni!! Cakap ikot sedap dia je! Tak hormat orang lain!

Benda2 ni lah buat aku semakin fobia nak kawen dan semakin tak sedia nak berkahwin! Owh noooo!!! Aku memang takot menghadapi sume ni!! Elok2 dah kawen, cerai! Mudahnya erti berkahwin tu.. Macam kapel je kan.. Dah bosan, pisah... Woiii korang, kalo kawen tu pakai duit rm10 je, memang tak pe lah sangat! 75885 kali nak kawen pon, lantaklah....Ni, nak tunang pon dah habis 2 ribu, kawen tak ke 20 ribu??? Dah tu, 6 bulan kawen nak cerai pulak.... Apalah nasibbbbb!!!! Hutang tak habis bayorrr... Habis manis sepah bersepah sepah!

Penat kedua audit plak. Sungguh!! Aku rasa lemas dengan audit ni. Hari isnin depan start audit sirim sampai hari rabu...nazak tak nazak, hadap sampai botak. Eeee!!! Aku tak de mood la nak buat audit ni!!! Aku nak puasa dengan aman! Bace quran sampai habis, wat qiam betol2,.. Tapi since audit nak buat bulan pose ni, sume jadual bersepah! Aku, dah penat, membuta la. aku nak raya, nak beli barang raya. Sampai kuih raya pon aku tak sempat nak tempah!!! Sakit hati tahu tak!!! Tau2 esok dah 21 hati puasa! Mana ada orang nak terima tempahan lagi!!! Gila KP ni!! Heboh nak kejar iso. Bagi naik nama dia Bulan 11 punya muzakarah! Yang tunggang terbalik orang audit!!! Benci aku! Harap tudung je labuh! Hati, tak nampak langsung macam orang tudung labuh! Hipokrit! Menyusahkan! Eeee!!! Memang sakit la buat banyak keje time pose ni... Uwaaaaaa!!!!! Makin dia ada, bukan makin tambah pahala aku. Makin tambah dosa ada la... Tengok la... Memang nasib baik je nanti keputusan audit ni... Pulun tak pulun, aku dah surrander sebenarnye...

Disebabkan kepenatan yang melampau, berat badan aku turun mendadak. Dari 65kg ke 59kg. Wow!!! Kurus aku seh!! Baju sume dah menjadi semakin besar.. Nak tak nak, aku terpaksa buat dat sendiri kat baju.. Kalo tak, dah macam baju pinjam.. Saiz baju dah jadi saiz 40 ke 42. Memang menakjubkan! Memang la best kurus... Nampak cantik... Tapi, kurus sebab penat, memang kelakar la... Haha.. Btw, da ramai bgtau aku dah semakin kurus. Ok, aku tau itu. Dan paling tak tahan ada orang tanye aku pakai susuk ape!!!! Semakin berseri2 katanya!!! Wahhh!! Susuk tu kan impian setiap wanita!!! Hahaha!! Berseri ke??? Biase je kot... Sabtu ahad dok umah memang tido je... Tak tau la kenape penat sangat rasanya. Nak buat ape2 pon malas!

Sebenarnya, manusia semakin hilang kemanusiaan dalam diri sendiri.. Semua yang dibuat adalah untuk kepentingan diri dan nafsu sendiri. Nak kawen x sabar, nak cerai x sabar, nak audit pon x sabar, yang menulis ni, lagi kurang sabar dengan sume ni! Hampeh lak aiiiii~~~~~~

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review