"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, January 06, 2014

Hari pertama

Jejak bertapak Ezu warkah 1/06/2014 11:02:00 PM
Tajuk macam bagus..

Mari aku ceritakan tentang itu..
Hari pertama bekerja..

Yeah,setelah setahun aku bercuti dari 28/12/13 sehingga 6/1/14,
Bahagia rasanye hati ni..

Manakan tidak, seminggu itu menatap wajah bonda tersayang 24jam.. Lebih2 lagi di rumah sendiri.. Bebas!
Aku akui,aku bukan jenis yg rajin masak.. Pemalas ya ampun.. Kalo time jannah cuti, hanya dia dgn ibu je yg masak.. Aku? Sekadar mengemas rumah.. Tapi tak berape nak kemas.. Dalam hati,rasa nak amik bibik je.. Muahaha..

Bukan tak tahu masak.. Aku dah pernah try talent masak time dok umah bujang dulu.. Masak kuah kacang.. Menjadi kau! Haha..
Lagi pun, aku kalo masak, mesti kurang garam.. Better ibu je la masak.. Perangai malas masak makin menjadi2 pulak sekarang..

Btw, tadi bawak kek minyak yg aku buat.. Ye.. Dibantu ibu utk panaskan oven. Bab oven,memang fail dalam hidup. Tapi, kukus, rebus handal.. Dah siap kek tu, bwak la p opis.. Depa kata sedap.. Aku gelak je.. Sebab kek minyak tu,try error je.. Selalu buat kek pelangi n kek coklat je.. Ok la tu kan.. Btambah lg 1 kek yg tau buat..

Bawak pulak mangga.. Dah tinggal hujung2 je mangga tu.. Tu pon habis.. Biase la tu..
Dan bestnye, orang cakap aku berseri-seri! Huahahaha!
Mesti la! Lawakan..

Ni la kek minyak..kebetulan my sweetie Intan tengah dok posing, trus je snap gambar ni.. Rindu dia!
Seminggu tido dengan dia,tetiap malam.. Da balik n9, kesepian. No mother, no cat, dont cry! kehidupan ini, harus ditempuhi. aku redha dengan takdirmu Ilahi.

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review