"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Tuesday, April 29, 2008

tong sampah

Jejak bertapak Ezu warkah 4/29/2008 04:56:00 PM
ni cerita semalam punye kes. pasal tong sampah @ plastik sampah @ ape2 je yang berkaitan dengan sampah. huhu. memang bengang btol n bende nih bleh jadi klakar yang amat sangat.

aduh, tong sampah ni memang special.terlalu di jaga rapi oleh tuannye. jiran teruna sebelah umah ni memang nak kene. ade ke patut depa wat sepanduk ala2 sepanduk umah sukan bebudak sekolah rendah tu kat pokok betik sebelah tu. ayat sungguh sadis dan bleh membangkitkan keaiban orang.

aku terlupe plak ayat nye. yang teringat "bli tong sampah sendiri". huhu. aku tau la kitorang selalu menumpang sampah kat tong sampah kesayangan diorang. tapi, x leh ke depa directly terus cakap kat kitorang... ni dah jadi kes pergaduhan..

dengan perasaan yang entah ape2 kitorang boleh meluahkan perasaan masing2 kat dapur beramai2...huhu. rupenye, depa dengar sebijik-sebijik pe yang kuar dari mulut kitorang hahaha.
baru tau terase hati bile orang mengate dia blakang2. same je sume.

masalahnye, bukan jiran anak dara dia ni je yang buang sampah kat umah anak teruna tu, rupenye jiran sebelah umah kitorang pun tolong memenuhkan tong sampah diorang.hahaha.
tapi kitorang tetap sakit hati. aku nak suruh kak zai tangkap gambar sepanduk tu n letak kat blog aku nih..

ingat2 semula, hidup berjiran kat bandar kL ni memang x reti nak berbudi berbahasa. tong sampah pun jadi isu sensetiviti. tapi memang btol kot, umah depa kotor.. alah, aku tengok bukan diorang yang dok sapu depan rumah depa tu, orang lori sampah gak yang terbongkok2 kutip. tong sampah dia tergolek2 kat tengah jalan, kitorang tolong kutip. kalo aku tau perangainye macam tu , aku buat bola sepak je. habis crite.

so. kesimpulannye, kite x payah la tumpang senang orang lain. orang x suke. susah sendiri diam je...

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review