"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Tuesday, December 22, 2009

2009 watashi 2010

Jejak bertapak Ezu warkah 12/22/2009 01:05:00 PM

22/12/2009 :
semakin dekat dengan waktu-waktu terakhir 2009.
sekarang watashi di n9. bekerja sebagai pegawai govermnt bermula 19/1/2009.
yeah!!!!
satu kejayaan buat diri watashi dalam umur ini.
sedangkan rakan-rakan watashi yang lain sedang bergelut dengan kuliah dan peperiksaan sambil menambah hutang belajar...hahaha.(statment yang agak mengguris hati)
xpe. rezeki watashi mungkin cepat.
allah tahu apa yang watashi perlukan.bukan apa yang watashi nak..
terima kasih Penciptaku..
sesungguhnya engkau amat memahami keadaa diri ku..

teringat di akhir 2008. sewaktu bekerja dengan MUSLEH. keadaan yang amat gawat. samada watashi harus melepaskan peluang sebagai pegawai kerajaan atau terus bekerja dengan MUSLEH.
terpaksa mempertimbangkan permintaan family atau kehendak MUSLEH.
akhirnya, selepas beberapa ketika merahsiakan kejayaan peluang bekerja dengan goverment, watashi mendapat kekuatan untuk memberi tahu perkara sebenar pada MUSLEH. Thanks to ustaz amin kerana memberi peluang pada watashi walaupun beberapa kali dia menghalang watashi untuk berhijrah.walaupun ada ketika dia berubah muka sejak 2 tiga menjak sebelum watashi berhenti, tapi watashi harap dia paham..
walau agak sukar dia mencari pekerja baru dalam masa x sampai 3 minggu. harap MUSLEH paham. dengan ekonomi negara yang semakin tak seimbang, kos sara hidup yang semakin meningkat, watashi x mampu berterusan kerja di situ dengan gaji yang terhad.mungki kalau MUSLEH pertimbangkan watashi dengan pemberian yang lebih, watashi akan berterusan disitu. harap warga MUSLEH menghormati pendirian watashi.
walau apapun, watashi tetap gembira dan seronok bekerja dengan kalian.. harap-harap semua kakitangan sekolah rangkaian MUSLEH terus memperbaiki mutu kerja dan juga cara kerja..amalkan sikap saling bekerjasama dengan pihak HQ.bekerja dengan islam kena ikhlas.kalau x mampu teruskan, cari lah kerja lain.x baik memperlekahkan usaha orang lain.
watashi masih mengikuti perkembangan MUSLEH.


sedar x sedar..rupanya telah setahun watashi meninggalkan MUSLEH dengan pelbagai kenangan.dan rupa-rupanya telah setahun juga watashi telah berkhidmat di mahkamah ni. alhamdulillah. banyak rezeki yang watashi dapat. pengalaman melihat ragam dan gaya manusia yang penuh beremosi, serta kawan-kawan yang memahami diri watashi..
tentunya family watashi happy dengan kehidupan watashi sekarang.
tapi, benarlah kata Allah, manusia itu tidak cukup dengan apa yang diperolehinya..watashi mengakui hal ini..
apa pun, watashi masih mengharapkan yang lebih baik dari ini..
keseronokan bekerja disini menjadikan diri watashi lupa dengan masalah yang melanda. masalah
orang lain yang melebihkan masalah watashi...xpe..sebagai menambah pengalaman supaya watashi lebih berhati-hati untuk menempuh gerbang pernikahan..

2 minggu lagi akan melangkau ke tahun 2010. bermakna umur watashi 24tahun! apa???? tidak!!! owh..sudah tua kah? calon pon x de lagi ni.. adoi.. erm, mungkin ajal yang menjemput watashi dlu.. sebab watashi x rasa watashi akan berumah tangga. mungkin la.. huhuh..
SKT. kene wat yang lebih baik. kene dapatkan pengesahan jawatan tahun ni jugak.takkan nak tunggu 3 tahun betol2...x pe. watashi da rasa ada yang terbaik untuk watashi dalam kerja ni..



so.. watashi kene buat yang terbaik. kan watashi seorang yang positif. lupakan yang lama. cipta sejarah baru! watashi, adam da berpunya..x kan watashi nak membujang je.. hahaha.. x pe..kalo dia kawen dlu pon x pe..da watashi x jumpe sesape. kan macam watashi kata tadi, mungkin watashi akan berjumpa 'dia' di 'sana'... =)






0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review