"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Thursday, February 18, 2010

B-)

Jejak bertapak Ezu warkah 2/18/2010 08:40:00 PM
B-)

Tuhan....
tenangnya aku tika ini...
terima kasih ya Allah...

sesungguhnya,
ketenangan ini milik mu...
peliharalah ketenangan hatiku ini...

terlalu lama rasanya
aku mendambakan ketenangan ini...

subhanallah....
terlalu damai rasanya...

urusan dunia,
takkan pernah habis...
biarlah...

izinkan aku mengecapi kemanisan ketenangan ini...

indahnya cinta bersama MU ya Allah...
tenang, damai, indah...

buanglah kekotoran hatiku,
lepaskan aku dari cinta manusia..
terlalu lama lukanya..
terlalu sukar melepaskan...
sehingga terlupa Engkau disisi...

ampunkan aku ya Allah...
terlalu kejarkan cinta manusia...
sehingga aku tersungkur..
meratapi cinta yang pergi itu..

sesungguhnya,
kini...
aku berjaya melupakannya...
menghilangkannya terus dari hati...
cinta itu telah mati..
sayang itu telah pergi..
akhirnya ku terima segala yang terjadi ini dengan 1000 syukur...

kerana,
pemutus kisah ini,
Engkau ingin menyambungkan...
mungkin dengan sesuatu yang lebih mulia..

ya Allah...
andai cinta itu hadir lagi...
hanya engkau tempat aku berserah dan mohon petunjuk darimu..

tapi,
berilah aku peluang untuk terus mendambakan cintamu ya Allah...
agar tidakku terjebak ke ruang cinta nafsu...
aku terlalu takut ya Allah...
takut untuk bermain hati..
takut pada cinta manusia..

hanya cintaMu...
cinta yang terlalu tenang, damai dan penuh pengharapan...
cintaMu...
cinta yang tidak akan mensia-siakan hidupku..

bersamamu ya Allah..
selamanya.....
ameeenn.... :-)

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review