"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, September 12, 2011

Raya dan Kawan

Jejak bertapak Ezu warkah 9/12/2011 09:21:00 PM
boleh tak letak gambar je tanpe cerita??
paham kan??
bagus..
sile tengok gambar je...

hahaha..
well2...rase macama malas nak update..

tapi disebabkan kenangan ni mahal, maka aku tulis la jugak sebagai ingatan sepanjang zaman..

ok..
jumaat..
aku samapai AU2 dalam kol 8.30malam..
jams teruk gile..
macam aku lak bawak kete..
walhal naik komuter je..
dalam komuter pon jams..
sampai ade budak UM kene sepit dengan pintu komuter tu!
nagis dah..
padan muka!!!
dah tau memang x leh masuk, nak gak menyempit..
blaja tinggi2 tapi otak sempit..
hahaha..habis sume budak UM aku hamun sebab aku teringat seorang makhluk tu.
nasiblah...hihihihi..

nway,
my ajun amik kat setiawangsa sebelom kol 8mlm..
punyelah jams kat jalan tu..hadoi..
rumah sekangkang beruk pon, punye lah lambat sampai sana..
sampai ade orang kene wat qada' maghrib. bukan jamak ke qasar ke ape..

fine lah..
sampai jusco p solat dlu..
satel solat qada' maghrib n isyak,
beli la sikit roti untuk kudap2..
walaupon x nak makan, tapi paksa gak perut ni makan sikit..
parut dah x mampu makan banyak2 lagi sejak 3 bulan lalu..
x pe2...memang elok la..aku leh kurus! hahaha..

sebenarnye nak p wat clorok mulut..
jam 9.30 meluru cari tempat..
setelah sejam, tambah lagi sejam..
lastnye, nak balik pintu gate kuar dah kunci!!!
alamak...camne ni ajun!!!
hahaha.. pusing la cari pintu...
dapat2...
tinggal aku ngan ajun je pelanggan kat situ..
yang lain sume pekerja dia..tu pon dah nak balik..
karoke punye pasal!hilang dunia!
allah bagi cash! amik kau berdua!
hhahha..
aku akui..
aku sedang gile karok!!!

hari sabtu:
rumah 1.
berjalan ke rumah makcik sue.. gambar x de...lupa nak amik sebab tengok makanan tu sedap sangat! hahah...makanannye seperti :
nasi impit..kak zira kata lemang..aku ni pon yekanlah lemang...cz dia bulat2 n warna hijau..
sekali tengok, nasik impit...hahha..terburai gelak kat situ..
lauk rendang ayam, kuang lodeh n kuah kacang..
sedap2...

rasa cam nak tambah lagi..tapi perut kata stop! maka, stop la aku makan..
tengok kak zira dah lama berhenti..ajun still lagi tambah n tambah..
makan2.. aku punye nikmat makan dah ditarik..
sembang2..dalam sejam, maka berangkatlah kitorang ke rumah kedua..

2. rumah no.2
rumah sapa erk???
owh, rumah angah...
dari koperasi polis gombak ke rawang..
jams!!! sejam setengah..driver nak ikot jalan dalam..

adoiyai..sabar zulaikha..
dah macam2 gaya duduk kat kete tu..
mujur ada ekon..kalo x dah p jalan kaki ke rumah angah! hahaha
sampai umah angah, perghhhhh...bukak je pintu umah dia
semerbak bau laksa!!!memang best!!

walopon ni kawan ajun, aku peduli hapa..ajun pon dah bukak penutup laksa, aku pon dah menyenduk la laksa tu dalam manggkok..haha
mujur la si angah ni rilek je..ermm...sebenarnya, watashi memang mudah mesra n peramah dengan orang...hahahah!!
memang sedap..x sia2 berjams tadi...yang ni, gambar kat ajun..
ajun x nak bagi lagi..upadate je la apa yang ada..

umah ketiga
balik dari umah angah ikot Duke. nak amik kak siti..dalam kol 5 petang kot sampai umah kak siti..jalan memang jams wa;opon ikot duke..orang p beraya la katakan..

kat tol plak, ade lah kete yang habis topup TnG dia..hah! memang sengal kete tu...dia leh berhenti lama2 kat lorong tu, pastu p topup kat tempat tunai tu..hangin la orang lain..nasib la amik lorong sebelah kete tu,,kalo x, masak jadi ayam goreng kenyalang la kitorang..memang sedap la kene sumpah orang tu dengan orang lain..bongok! menyusahkan! kalo x jams waku tu ok lagi...geram je dengan muka x bersalah dia tu!

sampai umah kak siti, terus pecut ke kota damansara..umah kak ezai..
sampai sana dalam kol 5.30 kot..kak ezai terkejut tengok kak siti n anak2 sampai..
hahah...dia teruja sebenarnya..pandai dah kakak aku yang sorang ni masak..sejak dah ade dhaniatu mya ni, makin matang dia..dia wat mee goreng, keropok mooni..ada suke sangat makan keropok tu, koktail, sarsi n teh.. saya berbangga dia dah matang sangat2..

dia nak ikot p taman permata..a.k x bagi..kelat je muka dia..hahah...nasib la ko kak..da kawen..kene la ikot cakap laki...maka, aku bersyukur, aku belom bersuami! hahahah

umah ke4
kak siti dah buat nasi lemak sejak tengahari tadi..janji dengan dia nak sampai dalam 2 petang..ada pon dah cancle kan pgram dia kat umah orang..sampai je sana, kak citi panaskan balik lauk2 tu n nasik tu..

kak..kami mitak maaf ye..bukan x nak makan..tapi, dah terlalu kenyang..sangat kenyang..
masing2 makan mcam orang kene parkinson je!hahhahaha..
x larat..penat satu lagi..

keluar pertanyaan dari mulut ina
ina = kak zu tido sini dlu ye..kol 1 kang balik
aku = tanya kak jun..
ina = ala...takot..
lama2 ada yang tolong cakap dengan ajun..
ina beria2 mintak tido situ..ada yang x penah2 mintak pon cakap cam tu..
aduhai si kecik..maafkan kak zu ye..

beria2 si ina ni memujuk..time nak balik pon dipeluknye aku..orang lain dah kuar, aku dikepitnye kuat2..suruh tengok bilik untuk kitorang tido..pandai dia bagi kata dua..kalo kak zue x nak tido sini, kite tengok bilik dlu..ok..aku follow dia untuk menyenangkan hati dia...
sebelum balik tu pon ada cakap, sebelom balik, "kak zu datang la sini dlu"..hahhaa..
rasuah duit raya, senyap! hahaha
x la.. aku tau kerinduan hati2 si kecil tu..hurmmm..



ahad
aku sampai umah dalam kol 12..lepas beraya dengan makcik n kat umah kak misah makan nasi lemak kukus RM 1.30..hahhaa..

nak dengar orang gile karok nyanyi??
kalo sedap x pe gak walopun pintu dah terkunci sumenye..
cerdik sangat kan...hhahaha

terimalah..kau tetap dalam anganku!


0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review