"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, August 12, 2012

Mimpi dan memeningkan akal waras aku.

Jejak bertapak Ezu warkah 8/12/2012 08:52:00 AM
Selamat pagi, selamat menghadapi hari2 terakhir ramadhan.. Hari ni dah 23 ramadhan... Tak lama lagi ramadhan akan pergi meninggalkan kita...

Ramadhan tahun ni, aku tak buat ape2 persediaan pun... Tau2 dah nak raya je.. Khatam quran ke mana, tarawikh ke mana, solat2 sunat ke mana... Ya allah, tak pernah jadi macam ni.. Main2 je... Kenapa ye?? Macam rugi sangat je tahun ni...

Semalam dan hari ni akan ke opis untuk menuelesaikan minit2 pada fail yang bertimbun tu.. Isnin ni akan ada audit dari sirim sampai rabu.. Sebab audit ni kot, sume jadual aku berterabur... Aku penat dan sangat penat... Dan aku jugak risau untuk diaudit.. Walaupon aku langsung tak masuk bahagian untuk diaudit, tapi aku pikul tanggungjawab untuk memastikan semuanya berjalan dengan tenang dan sempurna.. Wah... Macam pegang pangkat besor je kan... Emm.. Aku setiausaha audit dalam.. Dalam banyak2 orang jawatan federal, aku yang berkilau2 nampaknya.. Dan aku juga makin kurus jawabnya..

Dalam keletihan yang macam kelakar je ni, bulan puasa ni aku mimpi yang pelik dan makin pelik.. Semua mimpi tu usai solat sunat.. Dan aku semakin dan makin buntu.. Mimpi yang memerlukan aku membuat pilihan di alam nyata.. Walaupun aku tak tau apa maksud mimpi tu, tapi sangat meresahkan aku..

Mimpi pertama, aku makan buah kurma.. Sedap, tenang dan nyaman je.. Lepas tu, aku bagi someone untuk makan buah tu, tapi buah tu jadi buah anggur pada dia..

Mimpi kedua, aku p pasar untuk membeli tudung dengan sorang budak opis, dalam banyak2 selendang tu, aku nampak selendang purple bling2.. Tapi aku taknak..sebab kusam, lastnye aku terpandang selendang yang tinggi sikit dari aku, warna purple jugak, tapi ada line2 putih berkilau.. Aku nak sangat selendang tu, tapi dia tinggi aku tak usaha pon nak amik.. Yang aku harap, ada orang kedai yang tolong amikkan untuk aku.. Dalam masa aku nak cari orang kedai tu, tetiba member ni, pintas aku yang dia nak satu tudung warna merah putih.. Dia nak sangat tudung tu, terus dia peluk tudung tu sambil tersenyum bahagia... Dah aku punye selendang terus hilang..spoil betol la...

Mimpi ketiga, aku mimpi aku mengandung!! Oh!!! Tapi aku dapat rasa, ada baby dalam perut! Aku pegang perut aku.. Memang best rasanya!!! Tapi, aku keguguran.. Sedih tau.. Tapi baby tu selamat di kebumikan dengan cara paling baik dan sempurna..

Mimpi keempat,aku cium pipi sorang lelaki yang aku kenal!! Kejut untuk bangun sahur mungkin.. Dia ok dan aku senang dengan apa yang dia buat..

Mimpi kelima, aku p pasaraya dengan member opis juga.. Sampai satu tempat, nak pilih kasut..Tibe2 muncul ayah dan pakcik aku.. Diorang sibuk pilihkan kasut untuk aku.. Kasut yang diorang pilih, memang lawa.. Tapi aku tak berkenan.. Tak tinggi! Last2 aku cari sendiri kasut tinggi.. Ada 2 yang lawa, tinggi dan menarik perhatian.. Lastnye aku jumpa satu kasut, yang memang tinggal satu tu je.. Tempat kasut tu, kat rak paling atas.. Tinggi, color hitam putih, design lain dari yang lain.. Memang aku ambik kasut tu dengan berpuas hati..

Berkali2 aku pikir, pe makna semua ni.. Semua stok yang pergi shopping dengan aku, semua stok bujang.. Yang aku cium tu pon bujang..

Tak pernah seumur hidup aku mimpi pelik macam ni.. Tapi aku dapat rasakan sesuatu..sesuatu yang aku sendiri tak pasti jadi atau tidak.. Walaupon orang kata mimpi mainan tidur dan jangan bagitau orang, tapi aku rasa ada jawapan dalam mimpi2 ni..

Agaknye, ada sesiapa yang tahu tak apa makna semua ni..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review