"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, September 21, 2012

Hadirlah pengubat jiwa!

Jejak bertapak Ezu warkah 9/21/2012 09:22:00 PM
Hati membungkam...
Menyusun retak yang menjalar...
Menghiris nurani yang suci...

Entah apa yang berlaku..
Entah apa yang terjadi..
Entah apa yang menggamit..

Badai melanda
Umpama taufan menyerang
Jiwa hampa
Umpama tsunami menghempas

Satu persatu meninggalkan..
Semua yang ada dalam jiwa..
Semakin kontang dan tandus..

Hina sangatkah aku?
Zalim sangatkah aku?
Salah sangatkah aku?

Layu aku pada takdir Mu..
Lemah aku pada janji Mu..
Kecundang aku pada ketentuan Mu..

Rabbbbbb!!!!!!!
Bukan aku menyalahkan takdir ini..
Bukan aku menolak ketentuan Mu..
Bukan aku mempertikaikan kejadian Mu..

Aku hilang dalam dunia ku!
Aku sesat dalam impian ku!
Aku kabur dalam diri ku sendiri!

Rabbb...
Andai ini ujian Mu..
Sekuat mana aku menghadapi?
Setakat mana keikhlasan ku?
Sejauh mana kemampuan ku?
Setinggi mana kesabaran ku?

Rabbbb...
Aku terlalu lemah...
Tolonglah aku...
Aku tak ingin bersendiri lagi..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review