"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Saturday, March 09, 2013

officemate dan aku!

Jejak bertapak Ezu warkah 3/09/2013 07:21:00 PM
Makin lama, makin malas nak update blog..
Sungguh jitu kemalasan yang melanda..
Tak de benda pon yang nak dibuat..
Tapi kemalasan tu, berganda2..

Sabtu minggu lepas, trip ke singapore dengan officemate..
Sangat la panas keadaan kat singapore..
Terlalu panas, sampai muka sun burn..
Puas diorang melilau di merlion city, kat explanade park,
Dok bergambar n macam2 lagi la..

At merlion city..

Paling best shopping kat china street..
Rambang biji mata tengok keychain yang murah2..
Aku la, dah beli barang sendiri, terlupa plak nak beli barang opis..
Tu pon, tn.suhaizad yang ingatkan..
Kalo tak. Memang tak la aku beli...
Ok, kat sini gambar dalam kamera azri..
Yang lain dok pulun shopping, sampai gambar pon x sempat nak amik!
Mana taknye, aku dok shopping barang sendiri, sampai 30usg.. Kat situ je...
Mujur la tak p arab street atau bugis street..
Kalo tak, memang habis la duit aku...

Lepas je dok shopping, kitorang singgah makan kat area bangunan masjid sultan.
Banyak jugak makanan melayu.
Ada yang makan nasi beriani, nasi biasa..
Aku tak lalu nak makan sebab penat sangat..
Order milo ais je..cari abc tak jumpa plak..

Lepas je makan, masing2 bersiap utk solat.
Masa tu, dapat air paip, kemain la best! Rasa nak mandi je!
Tapi, tak bawak plak baju spare..
Dapat basuh muka tu, kira bersyukur sangat..
Kalo tak, memang longot la... Muka hitam sehitamnya!

Kerana panas yang amat sangat, longot betol aku!

Terus ke sentosa island..
Punyalah hujan lebat selebat-lebatnya!
Dapat tourist guide yang sangat peramah sebenarnya..
Asyik bercakap, berjalan..

Ni la tourist guide kat singapore..en.rashid with fadhil dari desreal agency..

Aku dah penat ni..tapi dia kemain kuat lagi berjalan.
Siap terbersin2 lagi.
Orang lain dah start mengeluh2.. Dok bawak pusing satu alam..
Aku lagi la.. Dah kol 5 ni, aku nak naik skyride n luge!
Dia dok terpusing2..
Last sekali acara bebas, tahu2 dia dah hilang! 
Aman!

Berhadapan USS..

Sepanjang aku kat sana, aku jalan dengan si fadhil je..
Budak yang uruskan travel kitorang.
Aku tengok, dia plak yang kawal kitorang,
Jadi aku amik keputusan berjalan dengan dia.

With fadhil yang menjadi jelingan orang..

Diorang, pantang nampak yang pelik ke, tak pelik ke, bergambar..
Aku layan je karenah diorang.
Rupanye, ada yang dok menjeling2 bila aku jalan dengan fadhil.
Engko pon sebok bergambar, lambat, baik aku yang jaga ko..

Atas permintaan fauzi untuk bergambar dengan adiknya yang berbaju kuning.
Untuk mengelakkan fitnah, dia masukkan adiknya yang baju biru sekali...

Dapat naik skyride n beli gambar..
Rupenye aku salah beli gambar!
Memang hangin satu badan!
Lastnye, aku bagi gambar tu pada zila!
Ko suke kan! Amik!

Skyride with k.sheda..

Last kat sentosa island kitorang tengok song of the sea!
Kol 8.45pm
Sangat best! Tapi aku dah makin lembek!
Habis je dalam 15 minit, terus balik..

Tangan Song Of The Sea

Sampai je imigresen, ada plak yang sesat!
P singapore tak sesat, sampai johor sesat!
Dah la penat2 ni, bau dah bau kambing, diorang sesat barat plak..
Memang tahap maksima angin aku..
Mujur la ketua rombongan sabar je..
Muka aku memang dah ketat gile dah
Jumpa je diorang, aku terus cakap jom.
X de la ku tanya camne bleh sesat ke, barang ada ke tak..
Yang aku tau nak balik hotel!

3 orang budak sesat..

Nak balik hotel jams plak! 
Dari kol 11 sampai kol 2 dalam bus!
 Start la perangai budak2 aku..
Lapar la, nak nagis la, macam2..
Terus aku batalkan pgram ke JPO esoknya..

Sampai je hotel, aku terus mandi n tido..
Dapat call dari en.mohsin ajak makan.
Aku pe lagi, ajak zila..
Ajak jugak buadak agensi tu makan..
Dia pon bising lapar dalam bus tadi..

Kemain la zila terkejut aku bawak budak tu.
Rupanya, ramai yang keluar makan..
Lapar beb! 

Balik je, terus tido..
Bangun kol 7. Aku tak p breakfast..
Kalo penat sangat, aku memang dah tak lalu nak makan.
Aku guling2 kat hotel yang macam nak runtuh tu..
Kol 11 bertolak balik terus ke air hitam.
Kat air hitam aku beli kerepek untuk aku..
Dan semestinya aku lupa untuk orang opis..
Ketua rombongan jugak yang ingatkan..
Ok fine.. Aku memang pelupa untuk orang lain..

Baju merah ni ketua rombongan aku

Aku Siap beli bantal peluk n bantal besar kau!
Peduli apa aku..
Bia la kat sabak berlambak,
Tapi aku memang dah niat nak beli kat situ..

Sampai opis kol 5 ptg..
Selamat..

Walauapapon yang terjadi,
Trip ni memang mengujakan aku!
Aku handle trip ni dengan tn.mizan.
Dan aku tak pernah ingin pon untuk lead pgram ni..
Yang pada mulanya, aku sangat teruja untuk ke singapore dengan bersungguh-sungguh!
Sedangkan waktu tu, ramai yang bersungguh untuk pergi.
Zila, rashidah, bazilah..

Dan atas kejayaan trip ni, aku telah diberi kepercayaan yang besar
Untuk menghandle program lain bersama tn.mizan.
Dan kerana tuan mizan juga, aku menjadi timbalan setiausaha kejasa!

Aku sangat stress bila setiausaha kejasa adalah bos aku sendiri!
Maka dengan rasminya, segala kerja adalah dibahu aku!

Zailifah! Kalo SKT aku teruk juga kali ni,
Ko memang bos tak berhati perut!
3 tahun puan.. Ko sekat SKT aku!
Sebab tu aku tak suka bekerja dengan ko!

Kerana stress, dari semalam aku demam!
Dan aku gigih lagi nak mengata orang! Astaghfirullah!


I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review