"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, November 22, 2013

Hilang kasih itu benci!

Jejak bertapak Ezu warkah 11/22/2013 03:05:00 PM
Kalau mampu bertahan dengan diam
Ambillah hikmah berdiam diri..
Bertekak pun bukannya selesai masalah
Menyakitkan hati sendiri adalah..


Dengan penuh rasa geram, sakit hati dan kebencian
aku postkan benda tu di FB
dengan harapan dia membaca! harap sangat dia baca!
dan aku tak mau peduli perasaan dia!

saat dia aku jaga hatinya
saat dia aku jaga perasaannya
bukan bermakna dia boleh melempiaskan kemarahannya pada aku

ketinggian egonya yng melangit
menghilangkan rasa hormat aku
menghilangkan rasa kasih aku pada dia!

benar,
kebencian ini semakin mekar untuk dia!
hilang kasih aku pada dia
hilang juga sayang aku pada dia.

pergilah kau!
sebagaimana orang2 yang aku tinggalkan
aku juga akan tinggalkan kau..

bukan mudah untuk aku membuang rasa ini
tapi,
andai begitulah cara kamu
pergilah dari hati aku!

pantang hidup aku untuk orang memperlekehkan aku!
mentanglah aku selalu sabar dan berdiam diri
bukan bermakna aku boleh sabar sampai mati

biarlah orang mengata aku yang terlebih ego.
kerana orang-orang seperti kamu yang mengajar aku untuk keras dan ego.

aku tewas..
dan aku mengaku..
kita takkan mampu bersama..
sedang engkau dengan ego yang semakin melangit
dan aku yang selalu keliru dengan identiti kamu!

pergilah
pergilah!
aku bosan dengan kamu!

terlalu lama retak hati ni..
yang retak dicantum, mana kan elok hasilnya..
mungkin saat tadi, 
hancur berkecai setalah cantuman yang ada semakin nipis..
hancur sudah hati ini..

pergilah..
dan akhirnya aku rasakan
semakin ramai mengambil kesempatan pada aku
dan semakin hancur hati ini!

buatlah sesuka hati kalian..
aku sememangnya akan diam..
diam yang tak merelakan apa yang kalian lakukan!

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review