"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, April 18, 2008

kerana dia

Jejak bertapak Ezu warkah 4/18/2008 02:12:00 PM

semakin hari, aku pohon pada ilahi.moga Dia tutup pintu hatiku serapat2nye dari dia.dan aku mohon jg, pintu hati dia tertutup rapat utk aku. memang kecewa dengan ape yg jadi. ape yang dah aku lakukan. kadang2 aku mengeluh. kenapa mudah aku mengait dan menganyam janji2 yang x pasti dengan dia. begitu mudah aku mengumpul janji2 bersame dia. akhirnye, semua x menjadi. semua hancur musnah. betapa aku berjanji dengan diri aku selama dengan dia, x ingin aku membesar2 kan kelemahan dia. x ingin aku mengenang keburukan dia.kerana aku akan terima dia dengan redha, dengan doa dan syukur kerana dia adalah yang terbaik bagi ku waktu itu. dan memang, dia adalah yang terbaik dan aku amat berbangga mempunyai teman seperti dia...

akhirnya, tanpa aku sedari, rupanya dia semakin menjauh. semakin berlari jauh dari ruang hati ku. dan skarang dia memang jauh.terlalu jauh dari mataku dan juga roh ku.
harapan yg pernah dianyam bersama rupanya terlerai satu persatu dari jelujurnya. aku sendiri redha. dan aku telah redha. tapi jiwa ini selalu mengenang kembali2 janji2 dia suatu ketika dlu yang pernah membuatkan aku hanyut bersama angan yang x pasti. doaku sering kali untuk nya.
kecewakah aku???? yup. aku benar2 kecewa. terlalu mudah dia membuang aku. memang lah manusia begitu. mudah lupa segalanya...
sape teman barunya? arkitek? engineer? peguam? pensyarah? kenapa aku harus tahu semuanya.??? aku tak setanding dia rupanya... tak mungkin gagak berganding dengan merak kayangan. dan aku terima segalanya...terima kasih kekasih ku kerana pernah mendidik ku menjadi seorang wanita solehah.dan didikan itu akan ku teruskan untuk mencapai keredhaan itu bersama suamiku.moga pahala didikan itu akan terus menjadi milikmu.

sekarang aku masih sendiri menganyam impian untuk menjadi suri dalam hidup lelaki yang sudi menerima aku sebagai surinya suatu hari nati. dan doa untuk lelaki itu, aku sematkan selalu.moga lelaki itu adalah yang terbaik untuk ku, agamaku,duniaku, akhiratku dan masa depanku. suatu hari nanti, dia akn muncul bersama harapan.
wahai suamiku, akan ku tunggu mu dengan penuh sabar dan penuh redha dengan segala yang ada padamu.. (entah kenapa, dia juga dalam doaku)

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review