"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, April 28, 2008

yang dlu

Jejak bertapak Ezu warkah 4/28/2008 11:41:00 AM


ni adik angkat aku yang tengah mencari pasaran baru dalam market motivasion dia

sekarang ni, time budak2 utm final exam. x lame lagi adik angkat aku,faridil, kakak angkat aku nak grad. kat skudai.bile teringat balik time grad dlu, rase sedih sangat. dengan pelbagai rase yang berkecamuk aku pergi juga ke skudai untuk meraikan hari konvo aku tanpa orang yang aku sayang. ingat lagi, hari tu hari isnin. aku bertolak dalam kul 2 dengan nas. nas rumate aku selama 2 tahun kat utmkl. dia pun datang tanpa orang yang dia sayang.atleast aku de kawan n dia ade abg angkat aku as her bf. xpe la.
rase yang berkecamuk tu datang dari hati aku sebab utmjb tu tempat adam sambung blajar. aku mungkin akan bertembung dengan dia. sampai sane malam.sempat lagi aku melepas rindu dengan kawan2 aku yang da 3
bulan x jumpa. de yang da keje. aku ngan nas da keje. malam tu round2 kat pesta konvo.terjumpe syuk.sembang sikit je ngan dia.just wish tahniah kot. last2 aku yang lari.x tau nape. dengan budak2 yang jadi AJK dulu pun aku lari.wat macam x kenal. bukan aku sombong. tapi hati aku tengah melawan kesedihan. da la aku tak sambung blaja, fmili x datang.. sape yang sambung blaja tu, if mak ayah diorang x datang, kire ok la. mase tu aku rase aku ni anak yang x guna, x bileh diharap langsung n tak boleh jadi ape2 langsung.


tibe konvo esoknye, sume muke berseri2. aku rase aku da ceria mase tu. rupenye bile tengok balik gambar konvo, muke aku monyok. buruk btol. dan gambar tu la aku paling benci sekali! tapi aku gantung gak kat bilik aku kat kampung. sampai sekarang aku x sudi tengok gambar tu. tapi gambar ngan kawan2 lain aku suke. sebab diorang terlalu ceria. aku tompang happy. jeles sangat diorang dapat bunga besar. aku pun dapat bunga jugak dari kakak angkat aku. thanks k.ika. aku hanye de k.ika time tu.tapi dia pun hilang. dapat jumpe kejap je.


dengan duit aku keje aku tampung diri aku sendiri ke skudai. sikit pun aku x mintak mak ayah aku.sememang nye aku terlalu berkecil hati dengan mereka. aku nak sapport diorang datang skudai bagi meraikan konvo aku. ibu nak g, abah x nak. alasan nye aku bukan ijazah dia nak g, sedih sangat time tu, aku terus diam. sikit pun aku x ungkit pasal g skudai walaupun tiap bulan aku balik umah. shah alam ngan sabak bernam bukan jauh sangat..lapas dari konvo tu. aku terus balik ofis esoknye. rupenye sorang makhluk pun x de kat BALKIS! aku bertambah geram. last2 aku balik gak sabak pagi2 esoknye. aku da x larat sangat mase tu. kalo aku tau, aku balik terus ke sabak dari skudai.


aku balik gak sabak dengan hati yang tah ape2. aku bagi abah n ibu tengok sijil ku yang x seberape tu. macam nak campak kat longkang je mase tu.


lepas aku balik konvo, aku terus x keje kat balkis.MADANI kene halau. padan muke. aku pun dok kat umah stat bulan 9-2. lime bulan aku idle kat umah. aku wat keje aku sendiri.feeling x habis2...hehe. last aku dapat kej kat MUSLEH ni. mugkin famili aku tahu aku susah nak balik umah lepas aku dapat keje. dan sekarang aku da buktikan, bulan 5 ni aku x balik kampung.just kirim duit.


bile d fikirka semula, aku ni berdendam ke? atau aku nak lari dari sebarang perasangka buruk untuk famili aku. dengan paksu kat umah! aku tension. aku ni. pe la banyak masalahnye...


sebab tu aku suke wat hal aku sendiri. aku payah nak bercampur ngan orang. sebolehnye aku x nak bercerita tentang diri aku kat orang. sebab aku tau, aku akan menampakkan kelemahan aku sebenarnye. aku kan ego!


any comment? try la. aku nak tau sangat sape da tembus blog aku ni.

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review