"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, August 12, 2009

Aku, Dia dan Penciptaku

Jejak bertapak Ezu warkah 8/12/2009 04:52:00 PM
terkadang rasa hati ingin mencurahkan segala.
terkadang rasa hati ingin memendamkan segala.
antara hati dan akal
antara nafsu dan emosi
perlu diolah dengan munasabah.

aku hanya insan yang kerdil
tersilap langkah itu menjadi permainan
jatuh bangun itu
membuat akan aku perit
menjadikan aku takut
menzahirkan kelemahan
dan melenyapkan kepercayaan.

lumrah hidup
ranjau yang berliku perlu aku redahi
andai yang terjadi itu
satu kesukaran di pengakhiran sebuah rasa
aku perlu tabah dan redha dalam perjuangan
bukan menyerah dalam pasrah

tiada pengharapan ku pada manusia lagi
tiada permintaanku pada manusia lagi

ya allah, ya allah, ya allah
andai engaku memberikan aku hati yang lain
nescaya aku takkan mensia-sia kannya
tapi apalah dayaku untuk meminta hati yang baru dari mu
hati yang ada ini
kau peganglah, simpulkanlah
agar aku lebih akrab dan dekat padamu

hanya engkau yang tahu hati ini
hanya engkau yang tahu resahnya hati ini
hanya engkau yang tahu betapa luluhnya hati ini
hanya engkau yang tahu betapa sukarnya aku menghadapi saat begini.
dan hanya engkau yang mampu mendengar keluh kesah ini
hanya engkau yang mampu memahami rahsia hati ini
hanya engkau yang dapat mengubat hati ini.

moga aku sentiasa dalam jagaanmu selalu..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review