"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, August 12, 2013

semoga 27 ini ada keberkatannya

Jejak bertapak Ezu warkah 8/12/2013 04:27:00 PM
5hb Ogos 1986 - 5 Ogos 2013
Genap umur aku 27 tahun..
Ok, happy besday to me!

Thanks pada yang wish..
Macam2 jenis wish yang aku dapat..

Nak cakap nye
27 adalah no yang aku suka..
Aku punye besday tahun ni pon jatuh pada 27 Ramadhan 1434
Dan sebenarnye
Aku punye target nak kawen umor 27 tahun.. Amin..

Kawen?? Hekhekhek..
Camne nak kawen..
Kawan pon tak do..
Heuheuheu..

X pe..
Ada 4 bulan lagi untuk tamatkan zaman bujang.
Hahaha!
Zulaikha, plez be serious ok...

Kawen bukan perkara main2..
Komitmen, kasih sayang dan tolak ansur diperlukan sepanjang hayat..
Bukan tu je.. Macam2 lagi...
Pening pikir pasal kawen..
Boleh ke aku berkepit je dengan laki aku..
Kehidupan yang aku lalui ni
Penuh dengan keseorangan..
Bak kata orang, berdikari atas diri sendiri..
Segalanya atas bahu aku..

Munkin sebab itu, 
Aku tak boleh kawen lagi..
Masih ada tanggungjawab yang mengikat..

Takpe la..
Semoganya jodoh aku
Dengan orang yang mampu bersabar
Dan mampu menasihati aku..
Semoga dia itu adalah yang terbaik untuk aku dunia akhirat..

Dalam soal ini sememangnya aku sangat memilih..
Sangat memilih untuk kehidupan masa hadapan aku..
Bukan aku mahukan yang maha perfect! Tidak!
Cukuplah dia yang mampu menjadikan aku seorang manusia
Atau lebih kepada menjadi muslimah yang solehah.. Amin..

Bukan untuk mengungkit kisah lama..
Tapi muhammad adam itu adalah insan terbaik yang pernah aku jumpa.. 
Sehingga saat ini aku masih mengagungkan dia..
Tapi aku tak mampu bersama dengan dia..
Kerana aku yang memusnahkan segalanya..
Rugi kan??

Harapnya jodoh ku nanti
Lebih baik dari adam n azri.
Dan aku dapat rasa, semua itu, 
Ada pada dia.. 
Tapi, aku tak layak untuk dia yang terlalu inginkan segala yang perfect!
Aku tak mampu menawarkan segala yang aku tak mampu untuk dia..

Andai benar dia jodoh ku,
Semoga allah permudahkan urusan ini..
Amin ya rabb..

 


I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review