"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, March 19, 2014

Berubah...

Jejak bertapak Ezu warkah 3/19/2014 09:48:00 PM
Aku berubah..
Seakan aku anti pada dunia sekeliling..
Persekitaran mengajar aku berubah..
Kepada perkara yang lain..

Siapa yang mengajar kalian memfitnah aku..
Siapa yang mengajar kalian bercerita tentang aku..

Apa yang aku ada sebenarnya??
Sehingga kalian tergamak menconteng arang pada muka aku??
Aku manusia biasa...
Kerani bawahan..
Rupa paras yang hodoh..
Harta yang tiada..
Malah keturunan yang biasa..

Apa yang hebatnya aku sehingga aku difitnah..
Bercinta dengan suami orang yang dahulunya bekas kekasih..
Terasa geli pula sebut bekas kekasih! Hahaha!

Belajar tinggi sampai ke langit
Tapi masih bersifat manusia jahiliah
Apa yang kau dengki pada aku??

Salah aku berkawan dengan dia?
Gelak ketawa seperti orang lain?
Sedangkan di khalayak ramai.. Bukan berkhalwat..

Kalian!
Sila jaga diri sendiri dan kehormatan diri sendiri..
Kalian dan aku berjantina sama..
Seronokkah difitnah tentang hal yang tak sekelumit pun kalian lakukan??

Jangan jadi ahli neraka sebelum waktunya..

Aku tak marah kalo hal itu dinyatakan pada aku..
Yang paling aku kesal,
Hal ini tersebar luas!
Entah dari mana berita pertunangan ku pula!
Sedangkan yang bertunang orang lain!

Kenapa pertunangan dia yang benar itu tidak kalian jajakan sekitar alam??
Kenapa pertunangan aku dan 
Perkasihan ku dengan suami orang 
Wujud dalam cerita pantry kalian!!

Kalian jangan semakin gila dan buat gila!
Kalian jangan mencabar tahap kehormatan aku!
Semoga kalian tidak terluka bila aku gila!

Sekadar berjawatan biasa2, apetah lagi sukarelawan
Buatlah cara orang biasa, bukan berlagak bangsawan!
Aku juga seperti kalian! 
Tiada lebih sedikit pun, malah lebih banyak kurang!

Apa yang ada dalam hati kalian?
Benci pada aku?
Sakit hati dengan aku? 

Dalam tempoh tahun pertama ini
Langsung tidak aku cuit peribadi kalian
Aku bersendiri..
Lantas apa yang kalian curigai??

Manusia gila
Membuatkan aku menjadi separa mereng!
Melayan karenah penyakit jiwa
Membuatkan aku hilang waras..

Maka, berdosakah aku berubah???
Maaf.. 
Hilang sudah senyuman di wajah..
Tiada lagi salam tertaut di setiap pagi..
Aku tidak sesempurna mawar berduri..

Kalau cara ini masih belum membuatkan kalian bahagia,
BANYAKKAN BERTAUBAT!


0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review