"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Thursday, May 01, 2014

Sibok bebenor..

Jejak bertapak Ezu warkah 5/01/2014 10:01:00 PM
Harapnya, hanya gambar yang berbicara..




Mungkin terlalu sibuk dengan urusan kerja, a.k.a dunia..
Tarikh Program yang bertimpa2 hasil nafsu pihak atasan..
Semput fizikal dan rohani mengejar yang hakiki dan sampingan..
Oh.. Mengeluhkah aku?? 
Harap tidak hilang pahala membantu..
Penat saja yang tinggal..

Dari hari ke sehari
Aku nak balik kampung..
Tengok khabar ibu yang dioperate matanya..
Sejak selasa minggu lepas..

Aku dah mohon cuti 2-6hb..
Lama kan??
Sukehatilah..
Tapi otak aku dok pikir keje hakiki yang berlambak..
Semua ni buat aku tekanan jiwa..
Mana satu tah..

Antara family dan kerja..
Aku dah penat!
Aku nak berhenti kerja!

Sape yang pandai kata keje gomen ni goyang kaki??
Tak banyak keje??
Hello!!
Sila ubah mentaliti kalian..
Keje bagai nak mampos
Gaji pon ciput, kena belasah plak dengan GST bongok tu
Sama je kita ni..
Tolak tambah darab bahagi, kite semua sama..
Bezanya pangkat dan rupa sahaja!

Geram ni.. 
Geram...

Ok, aku tak dapat pikir, esok nak keje atau cuti saja...
Dunia! Dunia!

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review