"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, February 01, 2015

Kursus awal tahun

Jejak bertapak Ezu warkah 2/01/2015 08:05:00 PM











Selamat aku dah kursus 4 hari..
Awal tahun dah berjalan ke negeri orang..
Tempat kursus yang aku teringin nak rasa..
Hahaha..

Bertolak jam 8 dari opis..
Dok dalam bus semacam tak selesa..
Orang lain terlelap, aku terkebil2..
Perut berkeroncong..

Sampai je kat rnr sebelum air keroh,
Bus berhenti untuk breakfast..
Aku amik pau ayam dengan hot dog n kopi..
Perut rasa x sedap..
Kepala dah berat..

Habis je makan, aku terus mual..
Terus cari toilet..
Pe lagi, muntah terus..
Entah ape yang aku rasa pun x tau..
Rasa nak cancel je p kursus...

Naik atas bus,
Aku muntah n muntah lagi..
Macam tak terkeluar semua..
Terpaksa berhenti kat rnr ape tah..
Tangan pun dah kena muntah
Mulut pun asyik nak muntah
Tak sempat sampai toilet muntah lagi..
Mujur ada plastik.. Kalo tak, muntah depan orang..hahaha..

Dah naik atas bus dah ok..
Aku alih tempat duduk, n duduk tegak..
Kurang sikit rasa..

Mungkin angin..
Cz hari sebelumnya, aku makan tengahari je..
Malam x makan walaupun perot berkeroncong..
Pagi xde plak breakfast kat kedai..
Tapi aku fah minum soya.. Xleh handle jugak rupenya..

Tak pernah2 dibuat macam tu..
Sekali dia buat, teruk jugak aku..

Sampai sana, aku dah semacam je..
Nak demam la, sejuk la..
Tak larat makan.. Telan pau yang dibungkus tadi n ubat.. Tido..
Gigih juga p kelas petang tu..sebab dah ok sikit..












Dapat plak group dengan pempuan tu..
Aku rasa nak nangis..
Tuhan betol2 uji aku hari tu..
Tak pe lah..aku cube je la..
At the end, memang group aku, paling corot sekali!
Entah ape2..
Dek banyak sangat arahan, tapi x tau nak buat tindakan yang mana..












Ye, aku dah nampak bos aku dalam kursus..
Nyata sangat..memang itulah dia sebenarnya..
Aku gelak je dalam hati..
Lantak kau la bos.. Sebab kau bos, kan..

Paling best,
Aku berjaya tawan gunung lambak..hahaha!
Kak liza dah pitam sebelum sampai cp1..
Aku dah risau, kot kena turun usung dia..
Mujur dia cepat sedar..

Dia dah sedar
Lepas kena urut, lepas kena tepuk belakang,
Laju je kedepan naik bukit..
Aku plak terpaksa suruh dia stop..
Sampai kena gelak dengan orang ikwas tu..
Dia kata, kan betol dia cakap malam tu,
Orang yang umur 35 keatas ni, lain macam stamina dia..

Aku dah gelak2 bergaduh dengan dia menidakkan..
Sebab dia dok pandang aku je malam tu..
Aku buat isyarat aku belum 35 n masih kuat..

Akhirnya, aku berjaya juga sampai..
Naik sempot jugak la..
Aku tengok dia elok je panjang gunung tu sambil minum air milo..
Hahaha!
Orang dah biasa hiking..
Aku biasa duduk je..
Lain..












Btw, ok ler jugak kursus tu..
Balik singgah ayer hitam..
Beli kerepek pisang, kuih cakar ayam dengan jenderam..
Cukup ler kan..

Nanti nak renew roadtax bulan 2..
Melopong plak xde duit kang..

Rindu plak kat suasana situ..
Emm..emm..emmm..



0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review