"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, October 02, 2009

watashi rasa kan...

Jejak bertapak Ezu warkah 10/02/2009 10:21:00 AM
pernah x rasa macam yang watashi rasa?
ermm...
rasa macam mana?
hehe..
rasa camne ye...

ntah la..
nak cakap segan.
tapi nak cakap jugak.

mungkin sesiapa yang da umur2 macam watashi ni, da terpikir benda-benda macam ni. normal ke x ye perasaan ni? huhu. cam normal. cam gatal pun ade. hahaha..
mungkin ade yang da tahu ape jawapan dari soalan watashi kan. huhhu.. malunye..

em, mak watashi kawin umur 24 tahun. dia bertunangn sebelum kawin setahun. maksudnye, mak watshi bercinta dalam umur 23 tahun. hahaha. em, rasanya dia takkan marah watashi kalo watashi nak kawin dalam usia seusia dia waktu tu. hahahah.

camne ek nak kawin? best ke? sahabat watashi ada cakap, kawin tu macam orang korek telinga. sedap tak korek telinga tu? sedapkan. macam tu la kawin, tapi lebih sedap dari tu. hahahahah. cam sengal je watashi dengar. rasa nak gelak berguling-guling...tapi, betol jugakkan? hehehe. gatalnye watashi ni...

well.watashi pun x tau nape watashi tibe2 nak kawin.bukan gatal sangat nek berlaki.x kesah pun pasal laki ni.tapi, bile mengenangkan zuriat tu, macam nak je kawin.. ermmm
x leh ke kalo x kawin, tapi ade anak sendiri? ermm... watashi bukan seperti ibu nabi isa a.s.

semalam watashi bercerita dengan oficemate watashi. mungkin, apa yang dia rasa same dengan apa yang rasa. watashi bukanlah tidak percaya kepada lelaki2 di luar sana. tapi, sejak watashi kehilangan "dia" dalam hati watashi, watashi seakan serik untuk membuat sebarang skandal.ntah. watshi makin rasakan sume yang terjadi ni, sumenye tipu belaka. pembohongan yang x sudah2. tah, watashi da penat sangat rasanya.

oficemate watashi suruh terangkan kekasih gelap watashi.suruh watashi kawin cepat. suruh watashi pikir semula apa yang dia katakan. keralatan dia kerana tiada zuriat. dalam umur dia yang sekarang ni, dia da x pikir pasal kawin. semuanya da ada dalam hidup dia. kecuali yang satu tu je la. ermmm... betul jugak..

tapi, watshi bukan orang yang mudah untuk menerima sesorang dalam hidup watashi sebagai teman watashi.walaupun beria ia watashi suruh orang carikkan, tapi bila baru nak dikenenkan, watashi cepat2 menolak. hahah.. thank pada yang menolong watashi. biarlah orang marah kalo watashi kata, watashi ni memilih. yup, watashi memang memilih. penting untuk masa depan watashi dan zuriat watashi.biarlah dia seorang baik agamanya, lengkap solatnya. walaupun dia bukanlah seorang alim ulamak, hartawan apatah lagi dermawan, asalkan sejuk mata watashi memandangnya, diterima kehadiran dia dalam keluarga watashi dengan penuh kesyukuran.

ntah, dalam hati watashi, da x de cinta lagi rasanya dengan orang lain. watashi da buang segalanya. so, ape yang ada dalam diri watashi? ntah. cumenye, watashi akan terima kehadiran seseorang dengan keterbukaan andai seseorang itu datang pada watashi..watashi da penat mencari da tercari cari.

ermmm
watashi nak kawin.........
watashi nak seseorang yang boleh sayang watashi.
dan watashi pun boleh sayang dia..
huhuhu..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review