"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Tuesday, January 29, 2013

akhirnya, terbongkar jugak...

Jejak bertapak Ezu warkah 1/29/2013 09:55:00 PM
Isnin..
Cik aisyah datang rumah..
Alang2 dia nak balik putrajaya, dia singgah rumah...
Memang sangat lama tak jumpa dia..
Tapi aku tak ingat bila last jumpa dia..
Yang pastinya sejak hujung november 2012..

Ajak dia jumpa luar, nak datang jugak pantai..
X pela.. Tetamu dialukan..
Dia warning tak payah ape2..
Hahaha.. Ape la yang ada pon kat umah ni..
Dapat la dia makan aiskrim n air ribena je..

Aku pulak dapat kerongsang dari sabah.. Cantik!
Wehehe...
Crepe durian jugak! 
Untung ada orang sayang..
Itu dah cukup membahagiakan..

Bestkan ada kakak..terasa disayangi..
Diakui, aku budak manja..tak nampak macam anak sulung..
Jarang orang tahu aku anak sulung..
Kebanyakan akan cakap aku anak bongsu..

Well... Sebab tu la kot, ramai sangat tersinggung dengan aku..
Dengan perangai cepat terasa, emo semacam, baran tiba2, cepat tarik muka..
Entah la..aku pon takpaham perangai aku..
Apetah lagi orang lain..

Tengahari tadi terbongkar la cerita..
Semuanya berlaku sebab aku..
Tarik muka tiba2.. Sebelom2 ni pon, aku cepat tarik muka..
Sebab tu semua terasa..
Ahh.. Keras sangat hati ni rupanya..

Ada sebab aku tarik muka.. Tapi malas nak burukkan sesiapa..
Dan aku jugak malas nak membela diri...
Aku redha je la..
Memang salah aku pon..

Tapi thanks kak lidia..
Masih nak bersemuka..walaupon aku malas nak bukak cerita lama..
Pada aku, lantak la apa nak jadi.. Dah ok, ok la...
Tapi dengan dia, soft betol pendekatan dia..
Aku dah agak dah sebab apa.

Tapi, bila dia kata aku ada tempik dia, 
Hah, gila kejap aku..
Aku memang tak sedar saat aku tempik dia..
3 kali katanya.. Dari pagi sampai petang katanya..
Terasa betol dia..
Lillahitaala, aku memang tak perasan bila aku tempik dia..
Yelah, siapa yang kena tempik, memang merajuk sakan la..
Cumanya, takde la aku cakap kat dia, lillahitaala aku tak perasan..
Aku diam tersengih je..

Kadang2 bila ego aku ni dah melambung tinggi, memang tu la jadinya..
Yang ralat sangat bila dia kata aku tempik dia..
Dan paling walang hati ni, alone betol aku dua bulan kebelakangan ni..
Dengan dia plak tu..
Kalo dengan orang lain, memang aku tak heran..
Sebab aku memang sayang dia..kakak yang paling memahami aku kiranya..

Susah untuk aku percaya orang..
Hanya kak lidia dan kak aisyah je yang aku boleh percaya..
Yang lain tu, kalo aku rasa nak cerita, aku cerita la..
Mulut masing2 bukan boleh percaya..

Then, cerita ni sattle la..
Aku pon dah malas nak ulas cerita ni..
Pada aku, sume sama je...

Ha... Tengok...
Still lagi ego kan...
Taknak ngaku kalah..
Cukup lah..cukup setakat ni.. 
Penat dah nak hadapi masalah hati ni..
Tekanan perasaan, sakit jiwa, mereng otak..

Aku tak nafikan, semakin kita rapat dengan seseorang,
Allah akan uji erti ukhwah tu..
Itulah ujian yang aku dapat tepat dalam lobang hidung.
Perit sangat rasanya..





I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review