"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, January 06, 2013

bakal suami aku ustaz??

Jejak bertapak Ezu warkah 1/06/2013 02:59:00 PM
Melayan novel..
Perkara yang ditinggalkan sejak 4 tahun lalu..
Sejak keluar dari Utm..
Mengadekan.. Time nak study, kemain lagi beli novel..
Dah kerja, x teringin plak nak membaca kan...

Tahu novel ape yang aku baca sekarang? Yang tak habis2 dari hari khamis hari tu?
"Suami aku ustaz"
Macam geli geleman je nak tulis..
Tapi buku tu la yang aku hadap tak hadap 4 hari ni..

Tajuk blog kemain hot kan..
sekali novel la....hahhahahah!!!

Buku tu, aku rasa dah keluar tahun lepas..
Pernah la jugak aku nampak kat kedai buku kal kL..
Sekadar tengok..
Nak baca sinopsis pon tak teringin..
Baca tajuk pon dah mual..eeee...

Dalam eeee tu, tahun ni aku jumpa kt seremban plak..
Ape punya lambat la penghantaran ke branch..
Setahun dah buku tu kat kL..
Kat seremban baru sampai berkotak2...
Eh..aku bukan kerja kat kedai buku tu..
Kebetulan masuk popular aeon seremban dua hari tu, banyak buku sampai...
Sekali tengok, banyak buku yang aku beli tahun 2010, baru sampai..
Emmm... Lembab! Orang dah sampai bintang kejora, diorang baru nak belajar pasal kejora..

So pe lagi, aku ni tergedik2 plak nak beli buku ni..
Aku naik pelik dengan diri aku...
Kemain lagi meronta2 nak beli, dulu pandang pon tak nak...
Hari khamis hari tu, jadilah buku tu hak milik aku..


Amboi, bila dah lama tak baca novel, aku rasa buku ni perli aku..
80% perangai budak perempuan ni kene atas bahu aku..
Erghhhh...
Dengan pemalas bertan2, tak pandai masak, menjawab, memang sebijik..

Aku harap, benda macam ni x jadi dalam hidup aku..
Masak weeiiiii dapat laki ustaz...
Lagi la kalo jenis ustaz yang memang ortodok...
Pergghhh... Mau pakai purdah aku...selubung satu badan...

Tak de la aku nak hina ustaz2 dan pempuan yang berpurdah ni...
Bagus, baik dan sangat mulia..
Dan jauh kat sudut hati, biarlah aku dapat sorang suami yang dapat ajak aku ke jalan Allah..
Tak mahu la ustaz yang ortodok yang macam aku pernah kenal sebelom ni...
Haishhh rigid!

Kalo orang biasa dan sifat macam ustaz tu ok...
Tapi, aku risau dengan perangai aku yang terjal ni,
Yang sengal mengal ni, yang kuat melawan, 
kepala batu dan segala macam pakej lengkap yang tak elok pada aku ni
Masak dia nak betolkan aku... Silap2 dia surrender, terus ikot perangai aku.....Haaaaaaa kauuuu.....
Aku plak yang masak...... Hangus rentung bagai....
Elok2 dia dapat masok syurga, aku plak tarik dia p neraka..
Haissshhhh... Kesian...

Nampak tak kat sini??
Aku memilih....nak super duper perfect?!?
Dia buat tak boleh, aku buat tak pe....
Kau kurang tak boleh, aku kurang tak pe... Haaaaaaa... 

Hai zulaikha, kata azam pertama nak jadi perempuan solehah..
Hah! Bila lagi nak buat!!
Cakap kemain berdegar2...
Pelaksanaan???

Eh, lately ni, aku memang rasa aku sangat memilih..
Kenapa eh...
Lain macam dah selera aku..
Macam la aku ni bagosssss sangattttt!!
Hahahhaha!

Tapi kalo dapat orang yang perfect tu ok jugak kan...
Sape yang tak nak dapat laki super duper perfect..
Doa banyak2...
Macam ustaz azhar pernah nasihatkan,
Kalo kite nak seseorang tu, kita doa je..
Insyaallah... Kalo allah tak bagi dia, allah akan bagi yang lebih terbaik untuk kita..

Zizan rajalawak tu pon, ok kan... Hahaha! Contoh ok...contoh...


I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review