"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, January 16, 2013

kerana aku bukan siapa pon..

Jejak bertapak Ezu warkah 1/16/2013 12:38:00 AM
Lama giler tak update..
Mujur la tak gila..
Since dapat penyakit hari tu, kepala agak mereng...

Penyakit ape?
Bukan la ape pon, tapi..
Since rabu lepas, lepas je breakfast laksa,
Aku mengalami sakit tekak yang tibe2.. 
Dioarang beli kat penghulu cantik..
Walopon rasanya tidaklah sesedap nama tempatnye,
Tapi dah lapar, makan je la...
Sebenarnya, aku bukan ruwet dalam bab makan ni..
Sebab tu bedal je..

Lepas je makan, tekak aku pedih sangat..
Rasa macam kena sakit tekak..
Lepas je hahsolat zuhor, terus suara aku jadi parau dan besar gitusss...
Ala2 suara ramli sarip kau...haaaaaa..

Khamisnye plak, memang dah berubah la..
Ada yang kata seksi..haaaa itu pelik!
Ada yang tak bagi aku cakap.. Tapi aku boleh gelak2 lagi..
Tang tengahari, badan aku mula panas..Heh..tanda2 nak demam muncul..
Pe lagi, aku terus amik halfday..

Bukan aku p klinik,tapi aku bawak B, p klinik untuk service..haha
Sebab aku pikir nak ke pahang je..
Malamnye, aku kena demam teruk menggigil2..
Macam nak mati dah!
Ada satu kejadian time tu, aku masuk toilet..
Tibe2 alam gelap gelita..
Aku panik!
Ingatkan aku dah mati! Serius! Alam jadi sunyi sepi dan amat malap!
Tak lama tu, dengar makngah panggil!
Baru sedar, aku masih hidup! Hahahaha!



Jumaat tu, dengan rasa yang agak sengal ubi,
Aku drive balik sabak.. Hahaha..
Dengan pening2 lalat, gagah jugak bawak kreta..
Sampai je sabak, terus melepek tengah rumah..
Rasa macam weak sangat..

Sabtu, dari sabak aku ke KL.. Sabak-KL-Tanjung Gahai-KL-Usim-Sabak..
Menghantar sepupu bertunang..
Punyala jauh amat, lagi ceruk dari perkampungan orang asli..
Nak nangis aku drive tak sampai2..
Event p konvoi, aku sorang je pempuan yang bawak kreta..
5 buah kreta lagi sume lelaki..
Pakngah aku heboh tanya boleh ke tak.. Aku jawab je boleh.. Sebab aku tahu kemampuan B!
Ayah aku? Jadi mem besar.. Sakit je hati tengok dia terlentok kat sebelah!
Last2 aku suruh adik aku dok depan. Ada jugak la teman jadi co pilot..
Memang diorang respect cz aku boleh bawak p balik dalam  lapan jam.. Belom campor sabak lagi.. 10 jam!

Aku ingat, boleh la tido kat umah makngah malam tu..
Lepas je amik jannah kat usim, terus aku cakap nak tido situ..
Terus berubah air muka ibu ngan abah!
Hah! Nangis aku depan makngah! Amik kau!
Dia suruh amik jannah, aku amik.. event aku rasa aku weak sangat..
aku nak rehat semalaman pon tak boleh...
Penat aku! Alasan kesian kucing kat rumah!
Hey! Aku ni anak ke, drebar?
Ok fine, aku ikot je.. Balik malam tu jugak kol 11.. Hati aku membara tak terkata!
Penat seh.. Kudrat aku tak sama dengan lelaki..
Kalo aku anak jantan, x pe jugak..
Tak pe la.. Aku sedar diri..








Kenapa abah tak bawak? Aku dah suruh dia bawak dari sabak sampai kL.. Dia tak nak..
Time nak balik dia offer nak bawak dari kuala selangor ke sabak..
Memang aku tak bagi! Alang2 dah nak sampai, biar aku bawak je.. Sakit nyawa aku!

Hari ahad, seharian aku tido.. Aku terlalu wea sangat..kebetulan hujan je seharian..
Memang membuta la aku.. Malamnye, aku demam balik..
Teruk plak aku rasa sekarang..

Isnin pon, aku tido..pesal tah... Pagi dah elok,
Malam panas badan balik.. Petang tu p buat allingment n blancing B..
Ingatkan nak balik seremban selasa pagi,
Tapi aku tak larat nak drive subuh2 tu..
Terus aku amik el.. Teruk betol..

Then, kol 11 tadi baru bertolak balik seremban..
Pelahan je aku bawak..

So, esok kerja.. Badan aku ni masih panas lagi..
Batok pon, biasa je sejak hari tu..
Cuma aku je tak tau bile nak p klinik..

Aku memang tak suka p klinik!Nanti dia bagi ubat je pon..
Menghabiskan duit aku ada la..


I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review