"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, November 26, 2014

Perasaan ganjil

Jejak bertapak Ezu warkah 11/26/2014 09:18:00 PM
Dan satu lagi perasaan yang aku alami
Aku hilang rasa kasih
Dan juga hilang rasa sayang
Seakannya aku rimas dengan lelaki sekeliling
Hampirnya
Tiada perasaan lagi

Aku juga menolak perkahwinan sekarang
Yang aku rasa
Perkahwinan itu satu beban
Menambah serabutkan masalah yang sedia ada!

Ya, itu yang aku rasa sekarang!
Kasih pada entiti yang aku simpan dalam hati??
Pupus!
Tiada rasa langsung aku pada dia yang telah tersimpan lama di hati!
Tiada rasa
Tiada hati
Seakannya aku membenci tanpa sebab..

Maaf juga pada yang hadir disisi
Maaf juga pada yang ku cari kau disisi
Bukan menggunakan kamu
Tapi aku perlukan seseorang...
Untuk menjauhkan aku dari resah dan gelisah
Tak mengapalah kau tak bersuara
Asal aku tahu kau disisi

Seseorang yang aku tak mahukan cintanya
Tapi aku perlukan disaat aku susah dan resah
Sekali lagi aku ulangkan
Aku perlukan seseorang saat aku kesusahan
Bukan simpati atau cinta!
Hanya menjadi pendengar 
Dan bahu untuk tangisan aku!

Kalau kau menaruh hati
Itu hak kamu
Aku tak berkuasa menghalang

Doakanlah agar hati aku kembali normal
Terbuka untuk menerima jodoh sedia ada..

Keadaan sekarang terlalu rumit
Aku sendiri sukar untuk menguruskan diri aku
Aku tak berdaya memikirkan hati manusia lain

Bantulah aku untuk kembali kepada keceriaan aku dahulu
Bantulah aku untuk kembali sihat seperti dulu

Sekarang,
Cepat benar untuk aku menyakitkan manusia lain
Cepat benar untuk aku membenci manusia lain
Cepat benar untuk aku  menyalahkan manusia lain

Bantulah aku
Bantulah aku
Bantulah aku


0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review