"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, November 26, 2014

Sihatlah hendaknya

Jejak bertapak Ezu warkah 11/26/2014 09:18:00 PM
Selaut kecelaruan minda
Untuk sebulan november ini
Aku harapkan kebaikan yang mendatang
Untuk kesihatan diri yang semakin tidak tentu dek hala..

Seperti yang pernah aku khabarkan dulu
Kisah seram yang menyelubungi aku..
Seram atau tidak
Aku pun masih mencari sebuah jawapan yang tak pasti

Demam yang tidak tentu waktu
Pada setiap hari
Disertakan pula dengan sakit kepala yang membingungkan
Terkadang malam, petang dan tengahari..

Debaran yang tak tahu hujung pangkal
Sehingga sakit dada
Dan melemahkan badan

Kadang2 hilang dalam dunia sendiri
Termenung tiba2..
Memandu tapi terlupa arah destinasi
Dan terlupa jalan

Kalam Allah itu
Merangkak untuk aku lafazkan..

Seakannya kronik
Tapi aku rasa biasa
Mungkin hanya aku yang tak kuat..

Aku cuba untuk ubatkan diri
Menghilangkan rasa resah yang ada
Walau tewas dengan perasaan sendiri..

Kerana ketidakwarasan ini
Aku seakan ingin menjauh dari orang sekeliling
Sementelah aku bekerja
Manakan boleh aku bersikap begitu..

Ada yang terasa
Bila aku tidak mengendahkan dia..
Maaf..
Bukan sengaja menyakitkan
Tapi aku yang sedang sakit..
Sakit dengan penyakit sedia ada
Dan sakit membuat kau terasa..

Kampung pun tidak ku jejaki bulan ini..
Aku rindu ibu!
Manakan hendak memandu sejauh itu
Sering khayal dan terkadang lupa..
Tak konfiden aku untuk memandu 3 jam tanpa henti 
Berseorangan pula..
Aku takot..

Bayangan kereta yang perlu diservice
Memakan duit yang banyak
Henfon yang kadang2 rosak kadang2 baik
Semua tu memeningkan kepala aku..

Semoga aku tabah berseorangan..



0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review