"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, March 05, 2010

Izinkan aku bersendiri...seketika...

Jejak bertapak Ezu warkah 3/05/2010 08:53:00 PM
Malam bulan berendang
Berwarna biru di cermin kali
Mata air memancar
Mengilap mata yang lama kabur

Derita perlakukan
Gerlapan malam
Di kaki gunung bertudung kabus

Syahdu lagu berdendang
Melamar kasih sayup membisik
Membelai sukmaku
Berkurun rindu lagak pendita

Mengilau sinar
Maya yang mendera
Membakar bahu musafir
Di lembah duka nestapa

Kini kasih kembali
Sekilas mentari
Sepi di ranting yang amat tinggi
Sekadar menemani
Jiwa tersadai
Di belantara sepi

Merayu pada yang maha esa
Agar dikurnia cahaya
Cinta kekal selama

Ku sepi...

##################################################

izinkan aku bersendiri
untuk seketika...

tenangkanlah jiwa mu

andai aku sentiasa disisi mu
pastinya aku juga hilang arah...

leburkan rindumu
labuhkan sayang mu
pada pemilik hakiki mu

izinkan aku
mentaqarrubkan diri pada pemilik ku juga
sesungguhnya
aku terlalu tenang dalam penjagaanNya...

izinkan aku
memerhatimu dari kejauhan
bukan kerana rasa benci
tapi
aku juga perlukan ruang untuk diriku sendiri

izinkan aku
untuk seketika...

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review