"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, July 24, 2011

PERGI LAH.....

Jejak bertapak Ezu warkah 7/24/2011 09:38:00 PM
hari ni...
genap sebulan perpisahan aku dengan dia..

aku akui,
aku sudah melepaskan dia
jauh..
jauh dari hati...

benarlah kata orang:
memerlukan seminit untuk tertarik kepada seseorang, sejam untuk menyukai seseorang, sehari untuk mencintai seseorang tetapi mengambil masa seumur hidup untuk melupakan seseorang yang dicintai.

andai bahagia bersama perempuan itu yang dia cari, pergilah..aku x halang..
aku dah belajar erti kekejaman seorang lelaki yang x berhati perut macam kau..
seorang lelaki yang menurut kata hati
seorang yang x mampu membuat keputusan dalam hidup
dan seorang yang selalu tewas dengan perempuan!

aku pernah tatang kau umpama minyak yang penuh..
x pernah aku membanding kau dengan sesiapa
x pernah aku berniat meninggalkan kau bile aku aku terkena penyakit tu..
hurmmm...
manusia yang x tau diuntung..
manusia yang x tau bersyukur..
boleh x aku cakap kau macam tu???

tapi akhirnya kau kata
"abang sangat2 mencintai dia...dia cinta pandang pertama..dia sangat baik..
antara cinta dan sayang itu lain."


baiklah...
aku dengan rela hati dan segala macam rasa ini, lepaskan kau pergi
menyemai bahagia dengan dia

aku juga bukan manusia yang sempurna..
banyak lemahnye
banyak kurangnya..
tapi kau lupa..
kau juga tidak sempurna...
kau mengharapkan semua orang sempurna..
bila ketidaksempurnaan itu terbit,
kau menjauhkan diri dan mencari cinta lain..

dan aku x pernah lupa kata kau pada kawan2 aku:
“zu adalah pilihan terakhir saya bila dah x de orang yang nak saya”

Kalo aku tahu, sumpah aku xterima kau!
Sampai mampos aku x hingin kau!

Aku ni sandaran rupenye kan, azri mohd hamdan!
Hahaha...
Pergilah...
Semoga bahagia dengan angan2 tu...

Jangan sesekali kita melukan hati dan perasaan insan lain
hanya untuk kebahagian dan kepentingan diri sendiri.
Sesungguhnya setiap hati dan perasaan itu adalah hak Allah…
Allah Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Allah Maha Adil.
Setiap apa yang kita lakukan pasti balasannya..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review