"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Saturday, September 24, 2011

Hurt to Me!!

Jejak bertapak Ezu warkah 9/24/2011 09:19:00 PM

Seperti yang diketahui, seseorang yang agak rapat apabila bercinta dan putus hati, tak mampu untuk menjadi sahabat semula..kecuali hati benar2 seteguh besi.

mengutusi hari2 mendatang dengan rasa kesepian...sesepi alam di lembah Arizona..

terkadang berteman pilu dihati..sepilu koyakan kulit antara jasad dan roh..

menjentik kabus kesuraman jiwa dengan zikir dan doa

terdetik masa untuk mengakhiri segalanya..

tersenyum hambar melewati kenangan lalu..

bangkit dengan kepayahan..menterjah segala kepayahan mengubati cedera cinta..

andai dahulu masa yang panjang, kali ini 2 minggu kecederaan terubat..

tapi, kecederaan kali ini entah mengapa terlalu sulit untuk diubati..

melepaskan seseorang amat mudah daripada membuang segala memori yang pernah tercipta..dia telah pergi, tapi kenangan yang tertinggal..moga kebekuan ini memadamkan segalanya..

# nafas ditarik sepanjangnya#

merangkak untuk bangun, bertatih untuk terus berjalan..

berlari untuk menjauhi dari segalanya...

dan aku terus beku dari apa yang dikatakan..terus mempasifkan diri dengan keadaan yang akan berlaku..mengeraskan kepala dengan impian dan angan yang berkecai..

ahhh...terlalu lembutkah hati sehingga mengingati bayangan yang telah rapuh?

Terlalu istimewakah dia sehingga dunia ini umpama kiamat?

Dan terlalu apakah dia sehingga mata hati umpama tertutup untuk yang lain?

Dan aku tak mampu semua itu..walau terkadang hati ingin mengalah, walau terkadang hati ingin kembali seperti sediakala, tapi hati ini mengingkari..walau hati ini telah lelah!!!

Tapi, untuk apa aku masih mengungkit cinta lama..sampai bilakah harus aku ulang dan ulang lagi kekecewaan dihati..sedang buktinya, memang dia tidak penah menganggap aku sebahagian daripadanya..malah kehadiran aku menyusahkan!!!

Berbahagialah dengan kehancuran ini wahai diri..terkadang, dia perlu membuatkan kita kecewa kerana dia memberi peluang kepada kita untuk mendapat yang lebih baik lagi..

Ya, cinta itu tak boleh dipaksa hadirnya dan tak boleh dihalang pemergiannya.. kalau itu bahagia padanya, aku juga layak untuk bahagia..dan, seandainya cinta itu terjadi padaku, moga aku terus menghormatinya dan tidak mempermainkan perasaannya umpama cinta aku dipermainkan..

Ingin aku ulang dan ulang sehingga berjuta kali walau kemaafan ini masih diawangan..benar dia bukan jodoh aku..tapi jalan dia untuk mendapatkan cinta itu terlalu kejam!!! Sekejam pemilik hati yang dia ingin miliki!!! Melatakah makhluk seperti itu??? Macam sangat sial!!

Ezukama...pasrah, redha, sabar!!! Untuk apa lagi..seandainya termeterai ikatan pernikahan antara mereka, engkau tiada hak untuk mengungkit..malah, engkau tidak ada hak untuk mempersoalkan kejadian yang berlaku...saat itu, dia miliknya! Maka, redhalah dari sekarang!

Sudah2lah mengingati dia..tiada kebahagian dengannya..carilah kembali hatimu yang hilang..cantumkan kembali luka yang tersiat..ada bahagia yang sedang menunggu..

“Cinta itu milik Allah, andai dianugerahkan pada kita, semua jalan akan jadi mudah dan teratur..maka, biarkan dia yang bukan anugerah kita, untuk mendapatkan cinta itu..”

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review