"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, October 17, 2012

Saat Melawan Kehilangan

Jejak bertapak Ezu warkah 10/17/2012 08:30:00 PM
Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang bererti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu ku lawan kesepian ku...



 
Heh, aku lemas dengan keadaan diri aku sekarang..
Entah apa yang semakin tak kena...
Entah apa yang semakin mengusik jiwa..

Tentang dia.. 
Semakin aku ingin lari dari cerita tentang dia, semakin ada cerita baru yang tiba..
Semakin aku lawan bayangan dia, semakin aku telihat kelibat dia dimana sana..

Tidak aku nafikan, walau keras aku menolak dia dari ingatan,
Hati mengizinkan dia terus berada dalam impian dan doa..
Walau aku tau, aku hanya akan menggenggam angan
Dan dia jauh disana entah bagaimana..

Mentertawakan kebodohan diri
Melanyak hati yang seakan tidak faham bahasa
Membunuh saraf akal yang sewel dek angan2...

Sukar untuk aku jelaskan..
Kerana dia, kerana dia..

Dan kemurungan serta ketidakcelaruan minda yang terjadi semua kerana dia..

Mungkin aku tak mampu menghadapi dugaan hati
Mungkin juga aku seorang yang buta mata jiwa
Mungkin juga aku terlalu tinggi menganyam angan yang semakin kabur!

Yap..
Aku tau...
Aku tidak layak untuk dia..

Hanya ada doa untuk dia...

Semoga dia bahagia dan temui apa yang dia cari selama ini...
Semoga juga dia mampu menghadapi dugaan yang mencabar ni..

Semoga dia tidak tahu, ada hati yang semakin kecewa dan semakin hilang arah..


 

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review