"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Saturday, April 13, 2013

aku mahu dia

Jejak bertapak Ezu warkah 4/13/2013 09:22:00 PM
Di depan kamu,
Aku malu memandang mu,

Di belakang kamu
Aku curi pandang padamu..

Di depan Allah,
Bersungguh2 aku pinta diri kamu
Dan aku seru nama kamu..

Eh, 
Tak de kaitan dengan manderem...
Hahaha!

Hanya meminta..
Bukan meminta pada manusia itu...
Tapi pada Allah...

Kalau aku pinta pada dia,
Aku takot dengan jawapan dia..

Kalau diterima beserta sayang,
Syukur!

Kalau ditolak beserta makian,
Mampos!

Tapi

Kalau mintak pada Allah
Dia takkan menganaiya hambanya..
Samada dia bagi manusia itu
Atau manusia lain yang lebih sesuai sebagai ganti...

Justeru,
Mintak sahaja pada Allah..
Banyak2 kali pon tak pe...
Hanya Allah yang tahu perasaan kita..
Dan Dia takkan malukan kita
Macam manusia lain malukan kita..

Banyak yang bagi nasihat pada aku..
Ayat yang sama.. ;
"kalau nak dia, mintak kat Allah.. 
Mintak sungguh2 yang kamu nak dia..
Allah je boleh bagi jawapan.."

Dan aku yakin, 
Dia akan bagi yang sesuai dan serasi dengan aku...

Dalam doa, dalam sujud
Dalam musafir
Aku tetap mohon dia..

Semoga Allah perkenankan doa aku
Untuk menjadi suri hidup yang paling dicintai
Dan paling disayangi dia
Dunia dan akhirat... Aminnnn...





I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review