"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Saturday, September 14, 2013

inikah takdir ku?? aku benci!!!

Jejak bertapak Ezu warkah 9/14/2013 08:31:00 AM
Feeling depressed, sadness, unimportant!

Pagi2 mood dah swing..

Kenapa harus ada perasaan sebegini..

Ya tuhan... 
Anak derhaka kah aku ini!

Aku punya alasan tersendiri

Ya, mungkin alasan kereta paling utama
Tapi, hal2 disebaliknya tetap ada..

Orang kata, apalah sangat berkecil hati dengan ibu bapa sendiri..
Tak kemana..
Aku akui hal itu..

Ahhh... 
Sukarnya aku untuk memahami dan memenangi hati orang tua ku..

Hujan air mata semakin laju mencurah tika ini..

Selamat berangkat ke Lipis wahai ayahbonda..
Menghantar di hari pernikahan anak buahnya..
Tahniah sepupu lelaki ku!
Semoga menjadi suami soleh untuk isterimu itu..

Maaf.. Aku tak dapat menghantar kamu..
Minggu hadapan aku akan ke rumah mu..
Insyaallah..

Aku tak tahu apa yang aku rasa sekarang..

Sudah aku khabarkan
Aku tak dapat menghantar ke Lipis..
Lantaran kereta aku perlu di service major tak lama lagi..
Amaunt yang diperlukan lebih kurang rm500++

Sudahlah majlisnya di tengah bulan..
Hari gaji jauh lagi..
Mana lubang yang harus aku korek untuk rm500 itu..
Aku perlu menabung seketika..

Sudahlah Lipis itu jauh..
Minyak sudah naik 20 sen..
Semua barang semakin naik..
Aku terbeban!

Tapi, wajarkah aku war2 kan keadaan aku?

Aku tahu ibu nak sangat pergi..
Aku katakan, kalo nak pergi, tumpanglah sesiapa..
Aku memang tak boleh nak kemana2 waktu ni..
Abah pula sampai 2 3 kali ulang
Kalo dapat pegi, pegi lah...

Ahhh...
Susarkah untuk memikir kekusutan aku sekarang!

Aku sebanrnya trauma ingin berjalan jauh dengan mereka!
Halnya bila aku menghantar sewaktu bertunang dulu.
Dari sabak bernam, ke Kuala Lumpur
Terus ke Tanjung Gahai balik semula ke kL
Ke Usim pula dan pulang ke sabak bernam!
Aku penat memandu berseorangan!

Abah tidur sepanjang perjalanan
Ke usim mengambil adik yang sedang bercuti semsta
Ibu tak nak tidur di KL..
Alasannya kucing di rumah!
Ya! Kucing itu lebih utama dari aku yang kepenatan!

Manakan aku tak makan hati untuk semua yang terjadi!
Aku ini anak apa??

Anak yang digunakan waktu susah
Dan dibiarkan waktu senang??

Sekarang, waktu ini mereka di kL
Sikit pon aku tak diberitahu!

Aku pada mulanya takut untuk menghubungi mereka..
Takut disembur atas ketidakhadiran
Takut untuk mendengar rajuk si ibu..

Tapi, semua sangkaan aku meleset..
Seumpama aku tidak dihargai walau sedikit pon!

Telah aku rasai semua itu dari dulu..
Tapi aku diamkan saja..
Entah kenapa sekarang pula rasa sensetif yang teramat..

Dalam diam, bila aku renung semula,
Patutlah jodohku sukar sekali..
Parents aku masih mengharap aku untuk segala urusan
Banyak tanggungjawab yang perlu aku penuhi..
Mungkin jauh di hati mereka, mereka tak ingin melepaskan aku..
Bila aku tak mampu penuhi uursan mereka
Tentunya kecil hati..
Maka, doa aku akan terhijab...

Sepupu lelaki aku ini
Sebaya dengan aku..
Adik beradik kami juga 3 orang
Kenapa dia yang kawen dulu??
Kenapa bukan aku??

Ya, mak ayahnya telah melepaskan dia..
Dia jugak tak punya tanggungjawab yang besar..
Mudahlah jodohnya datang..

Aku ini..
Sudahlah jodoh susah nak dapat
Keluarganya tak mendoakan pula..
Akhirnya tidak kemana2..
Sebegilah sampai hujung usia..

Entah! Aku benci semua yang terjadi!
Aku benci!!!!

Rabbbbb!
Apa semua ini????





I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review