"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, December 03, 2014

Hilang

Jejak bertapak Ezu warkah 12/03/2014 09:19:00 PM

Aku hilang lagi
Dalam keadaan yang aku sendiri tak pasti..

Entah apa yg aku rasa
Seakan dunia hilang dalam arah

Aku benci rasa ini
Rasa yang membuatkan batin aku kontang
Ingin meraung meratap nasib diri
Air mata sukar mengalir
Apakah aku tawar hati sudah

Rabb
Kenapa rasa ini yg hadir
Kenapa aku lemah menghadap  takdirmu
Seakan hampir tidak aku redhai dgn apa yg jadi

Ah!
Silap engkau juga zulaikha
Sudah tahu, dibiarkan mekar
Bila mekar, kau yg tak keruan..
Hadir pula sosok itu
Memang gundah akhirnya..

Bakal sakit
Bakal terluka
Memandang kemesraan depan mata
Kau merana zulaikha!
Padan muka!
Sedang engkau boleh menolak..
Tapi tetap menerima..

Aku tak kuasa menolak hajat orang
Aku juga tak kuasa merebut hak orang
Sedangkan jelas nyata
Dia juga tak perlukan kau!

Usah bmain hati zulaikha
Padah merana engkau jalani
Ubat sembuh sukar btemu
Engkau redho je lah.
Redah selagi boleh..

Dah tak boleh nanti
Nangis sajalah tanpa ragu..

Allah bersama
Carilah dia..

Allah
Lemahnya aku tika ini..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review