"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, December 21, 2014

Jarak

Jejak bertapak Ezu warkah 12/21/2014 04:05:00 PM

Kebencian yang tercipta
Yang sengaja aku reka
Bukan untuk kemarahan
Tapi "jarak"

Jarak yang sengaja aku bina
Untuk menjauhkan diri dari engkau

Seperti amaran2 yg engkau bagi
Bukan aku tak memahami
Memang sengaja aku langgar

Aku tahu
Engkau sedang mengkotakan
Amaran yg engkau beri
Engkau semakin tidak mesra alam
Engkau semakin mendiam
Engkau semakin menjauh

Aku melihat perubahan yg berlaku
Dalam diam
Engkau memarahi
Dalam diam
Engkau membenci

Sedang aku
Umpama manusia tiada hati
Semakin mengusir engkau pergi
Semakin ego menentang amaran
Semakin gembira melukakan

Aku tahu
Riak wajah engkau
Yg semakin menjauh
Yg semakin sepi
Yg semakin keliru

Sebenarnya

Dalam diam
Aku meneliti setiap inci perubahan
Aku mencuri pandang
Aku merisik khabar

Dan
Dalam diam aku merana
Dalam diam aku merindu
Dalam diam aku menderita
Dalam diam aku sengsara

Tidak mudah utk aku menjadi begini
Bukan kerana sengaja menyakiti

Aku  terpaksa!

Sementelah hati aku terusik
Pada engkau
Yang nyata diperlukan dia

Wajarkah aku bermesra dgn engkau
Sedang aku terobek
Dgn luka yg dibuat sendiri!

Genting untuk aku menghadapi
Engkau dan dia
Sakit mata aku melihat
Engkau bersama dia
Luka jiwa aku mengetahui
Engkau ada dia!

Kebodohan nyata aku
Sengaja melepas hati
Lantas aku mati

Engkau apa tahu?
Engkau hanya tahu kebencian
Yg mula bersarang dalam hati
Untuk menidakkan aku

Aku?
Sepantasnya
Mengutip kembali hati yg bertabur
Mengendong nyawa yg layu
Menguburkan engkau tanpa nisan
Agar aku
Tidak keterlaluan dibayangi
Sayang yang tak berkesudahan..

Engkau,
Aku mohon maaf..
Aku kecundang..
Terimalah jarak ini..
Aku perlu waktu
Untuk menetapkan
Bahawa engkau punya dia!

Kemesraan kita
Dia akan terluka
Kemesraan kalian
Aku undur diri

Maaf!

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review