"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, July 29, 2011

Biar terbuang, Tetap berjuang!

Jejak bertapak Ezu warkah 7/29/2011 11:07:00 AM


maafkan aku...
telah lalai aku dalam memuja Mu
sementelah cintaku terpaut padanya...

Ya Allah..
Andai takdir ini yang kau ciptakan
untuk memberi kekuatan dan ketahanan hatiserta meningkatnya iman yang telah jatuh merundum ini,
aku pasrah ya Allah!

terima kasih tuhanku...
masih lagi kau menyayangi diri ini...
sebelum aku terus lalai dan jatuh lebih terduduk...

Tuhanku..
moga kebaikan ini berkekalan selamanya..

benar...
aku ingin aku yang dahulu..yang tidak terpalit dengan cinta manusia..
yang suci dari segala dosa..aku bukan manusia yang sempurna..
hanya kau yang tahu
akan aku...
seorang yang telah kau jadikan
telah sempurna segalanya sejak dalam rahim bonda ku..

Tuhanku...ampun aku..
ampunkan segala dosa aku..
sekecil2 dosa sehingga sebesar2 dosa..
aku x mampu ya Allah..
x mampu mengenang neraka mu..
namum aku tau, aku x mampu ke syurga mu...
oleh itu ya allah..
peliharalah aku...
sepanjang hayat ku hingga negeri abadi di sana..

Tuhan ku,
hilangkanlah segala rasa cinta yang telah terbungkam dihatiku..
hilangkan dia yang pernah aku sayang
hilangkanlah dia yang pernah ku cinta
hilangkan segala rasa pilu dan keluh kesah di hati aku..
biarlah dia degan dunianya..walau aku tau aku teranaiya..
hanya padamu aku pinta..
moga ada yang terbaik
sepanjang perjalanan hidupku

jadikanlah perlakuanku sebelum ini
sebagai pengjaran yang paling bermakna dalam hidupkumoga aku tidak tumpas di tangan seorang lelaki
semoga aku tidak mudah mempercayai kata2 lelaki
dan semoga aku terpelihara dari laki2 yang jahat..

aku pohon padamu..
tenangkan aku
tabahkan aku
dan kuatkan semangat ku..
moga kebahagiaan itu sentiasa mengalir dalam hati dan hayat ku..
amin..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review