"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Sunday, January 27, 2013

sudah2 la mengenang...

Jejak bertapak Ezu warkah 1/27/2013 08:05:00 AM
Rentetan dari cerita yang berlaku semalam..
Membuatkan aku seperti orang hilang sauh..
Nampak tenang diluaran..
Dalaman aku hancur bak tsunami..

Mujur juga semalam cuti..
Seharian aku terperap didalam bilik..
Tanpa berbuat ape2..
Lebih kepada tido sebenarnye...

Aku tak tahu kenapa aku harus berfikir lagi..
Aku juga tak tahu kenapa aku macam orang sakit..
Kemurungan kah?



Saat pelbagai benda menyesakkan akal dan emosi
Tido adalah terapi yang aku rasakan paling baik..
Yup, sehingga seharian aku boleh bangun tido bangun tido
Tanpa sebarang sakit kepala..

Orang kata , kalo banyak tido, sakit kepala..
Benarlah...
Tapi, saat yang genting macam ni, berjaga lebih menyakitkan kepala.

Entah apa yang aku pikir
Dan entah apa yang aku ingin buang!

Dah macam mayat hidup..
Diri tak terurus, baju tak berbasuh, bilik tak terkemas..
Teruk..

Dah la zulaikha...
Kembali pada tuhan..
Buang sifat marah dan benci tu jauh2..
Insyaallah, semuanya akan pulih..
Walau bukan macam dulu, asalkan hati tenang...

Ok..sila bangkit dengan aman dan redha!

Banyak baju tak berbasuh ni...



I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review