"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Wednesday, July 11, 2012

Aku sangat terkilan dengan kamu!!

Jejak bertapak Ezu warkah 7/11/2012 04:29:00 PM
Tahu tak apa yang sedang melanda diri ni sekarang???

Hujan mana tak membasahi bumi.. Bumi mana yang tidak pernah panas.. Langit mana yang tidak pernah mendung.. Ayat macam sadis kan... Hahaha..

Aku dipulau!
Kalau pulau langkawi ok jugak.. Pulau perhentian ke, pulau pinang ke.. Ada gak faedah dan ada gak hasilnye..ni memang x de hasil.. Apetah lagi kebaikan.. Siapa yang pulau?? Orang opis la sayang.. Hahaha.. Kenape?? Panjang nak cerita.. Tapi nak bagitau jugak!

Ada sorang pempuan ni, aku ajak dia joint business.. Dia pernah cakap dia nak pikir dulu.. Ok fine nak pikir.. Bagi dia masa 3 hari kot baru followup.. Last sekali aku mintak la dokumen yang perlu.. Aku jumpe dia, petang sebelum balik opis nak mintak sume dokumen tu.. Dia kata "ok, esok sebelum saya p muzakarah, saya bagi sume tu kat zu selepas saya sattle sume dengan kak zu.." maka, sampai je aku kat opis pagi tu, aku terus call dia.. Tak angkat. Call lagi x angkat sampai la berkali-kali. Mesej tak balas.. Aku cakap, pempuan ni da main kasar ni.. Senyap plak tu.. Dan yang paling mengejutkan aku, barang yang aku bagi kat dia, ada BAWAH MEJA aku! Aku tanye dekat budak opis, sume cakap tak tau!! Wah , takkan benda tu jalan sendiri.. Maka akau tau la yang pempuan tu dah menyuruh seorang dari orang opis ni letak kat tempat aku.. Masing-masing dah diam.. Taknak cakap dengan aku.. Wah korang!!!! Aku tak sangka ni jadi masalah besar kat korang kan!!!

Sebab, ni antara aku dengan dia je! Dia yang janji dengan aku! Aku tak paksa! Dan kalo dia taknak joint jus say taknak! jangan wat cerita yang lain belakang aku! Dah dekat sebulan benda ni jadi. Tapi aku diam je! Sampai la sekarang, sume ni dah tak mesra macam dulu!

Yang apa yang paling kelakar team bsk aku pon leh buat tak tau dengan aku!! Memang SANGAT TERKILAN ok!! Aku yang rapat dengan diaorang, yang curahkan segala masalah dengan diorang, leh pulaukan aku!!! Ok, tak pe.. Aku redha je.. Korang nampaknye tak kenal aku lagi kan..kalo macam tu lah erti persahabatan pada korang, aku boleh pergi jauh! Aku tak perlukan hubungan persahabatan ni kalo mudah2 ko percaya cakap orang tanpa dengar cerita aku kan. Ko lupa aku pernah backup ko, ko lupa aku pernah bersihkan nama ko.. BIASA!! Manusia mudah lupa! Kalo mempersoalkan kenapa aku menjauhkan diri, sebenarnye jawapan tu pada korang! Bukan pada aku! Sapa yang buat muka dengan aku? Sape yang diam tak berkata dengan aku? Aku tak perlu orang yang hipokrit dalam hidup ni! Maaf aku sangat terkilan dengan kamu semua!!

Sedangkan kamu tahu siapa perempuan itu! Sedangkan kamu tahu perangainya.. Mungkin sebab gred dia lagi tinggi dari aku, dia lawa sikit dari aku, maka dengan mudah kamu menilai aku!! Tahniah sahabat! Aku tak terkilan dia memburukkan aku, sebab dia boleh rampas suami orang tanpa rasa bersalah! Tapi aku terkilan dengan kamu yang tak tahu menilai apa yang terjadi.. Motif aku untuk ajak dia, hanya untuk menjauhkan dia dari suami orang itu, dan dia akan mendapat suami yang terbaik! Tapi, niat aku jauh tersasar dari lantainya.. Dan lebih malang lagi,orang yang aku percayai, orang yang aku sayang, menikam aku tanpa pengadilan ! Terima kasih!

Allah akan menguji iman seseorang itu, apabila dia berkata dia beriman dengan Allah! Dan aku sedang menghadapinya!

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review