"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, July 20, 2012

salam ramadhan 2012

Jejak bertapak Ezu warkah 7/20/2012 10:09:00 AM

Salam jumaat, salam terakhir syaaban..

Hari ni hari terakhir untuk makan sampai kembong! Mcm good2 je ayat tu kan? Ok esok hari untuk seluruh umat islam menunaikan ibadah yang paling di nanti-nantikan.. Puasa.. Ramadhan..

Selamat menunaikan ibadah puasa, semoga dapat menahan diri dari segala maksiat anggota badan dan akal fikiran.. Selamat menambahkan amalan sunat.. Selamat mendapat jodoh.. Eh??? Hehe.

Hari ni ada majlis untuk opis..turn aku untuk buat air.. Tapi, memang hari ni air teh yang aku buat memang tak sedap.. Teh tu, tak rasa teh.. Rasa manis je.. Ramai yang tanye sape buat teh.. Hahaha.. Nasib la, memang teh tu tak sedap.. Tapi ok la.. Boleh minum..

Tengahari ni nak balik sabak.. Dah tak nak aku duduk umah nenek tu..boleh gile aku.. Ada je yang tak kena.. Pasal bilik air kotor la.. Walhal, aku dah bersihkan sebelum p mana2 hari tu.. Bilik aku yang macam stor  la.. Tau tak tu barang adik aku.aku nak bawak balik sabak la hari ni! Dah tu, aku nak letak mana? Letak umah nenek tak boleh, bilik sendiri pon x boleh. Ok! Aku pindah! Kalo sume yang aku buat sume tak kena.. Fine! Aku akan kuar dari umah tu!

Tau aku jarang dok umah sekarang, aku tak beli barang dapur, tak sapu laman umah, tak bagi nenek duit! Ingat aku ke nak kene tanggung? Hei, aku ni cucu! Aku bayar geran tanah, bayar bil api air dua bijik umah, tak ok lagi? Dah macam kene sewa plak! Ada anak.laki, kenapa aku kena tanggung sampai sumenye! Aku ada mak bapak dan adik2 lain nak bagi duit! Aku tak de kat umah, nak cari duit lebih. Tapi, korang ingat aku keluar berpoya2, ada pakwe, p dating. Semak la! Pepagi lagi wat aku hangin seluruh badan!

Lagi korang buat aku macam ni,  memang lagi teruk aku buat.. Peduli la. Ni bukan nak salahkan pak ben ke, paksu ke, tapi kalo korang tak percaya aku,  baik aku buat keras hati.. Pakcik ke tak, peduli!

Dlu aku tak de kereta, suruh beli kereta..tak de.la nak menyusahkan makteh.. Menangis aku nak beli kereta tau tak!  dah ada kereta,  aku keluar, tak bagi plak! Semak la! Semak!!!

Semua ni, wat aku sakit jiwa je duduk dengan orang lain.. Baik aku pindah. Sikit kebebasan untuk aku. Better dok umak mak bapak dari duduk umah nenek yang mata duitan dan kekampungan!

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kata azimat:

Unknown said...

Hi zu...
ekcelli kan baik ko pindah je dr umah nenek tu..ko pikir nenek ko ada anak kan..suh je anak dia jaga mak sendiri..ala.bkn ko je tau yg leh jaga tau..org lain lebih berhak. cucu is cucu xder kene mengena soal rete nk bg kat nenek de,,mak bapak kita ada...x yah pening2...lps pindah mesti ko lega..citenye skrg ni ko kena buli tau x? ishh sakit ati bc tulisan ko mcm kena kat akak je..hehehe..ko jgn baik sgt yeh nt anak2 dia buli ko. bab duit adalah keutamaan yg ko tu dah dibuli...tata

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review