"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Friday, November 30, 2012

Moga tidak Bosan..

Jejak bertapak Ezu warkah 11/30/2012 07:56:00 PM
Bosan itu kehidupan..
Bukan dinamakan kehidupan bila tiada secebis kebosanan..
Tarkadang bukan secebis kebosanan.. Tapi bercebis2..

Takanan, masalah dan benda2 yang entah apa hadir...
Lama kelamaan, kebosanan melayan semua yang datang...

Mungkin aku perlu mencari semula identiti yang hilang..
Atau mungkin, kita perlu menjauhkan diri dari kehidupan sekarang??
Entah ye...

Aku tak tahu kat mana lagi nak hilangkan kebosanan yang melanda..
Betol kata dia..
Cari program luar, kewan dengan orang lain...
Pedulikan apa yang orang kata... 
Takkan nak jadi anak dara kampung yang duduk kat rumah menunggu pinangan orang..
Memang agak sentap bunyinya!!!

Aku perlu pikirkan apa yang dia kata, dan apa yang orang lain kata..

Aku kena keluar dari rumah ni secepat mungkin!

Ahaha.. Nampak macam nak lari dari rumah..
Tapi hakikatnya, aku rasa aku lagi bebas duduk dengan ibu n abah berbanding duduk dengan nenek dan pakcik makcik..
Tuhan je yang tahu..
Apa yang dibuat serba tak kena..
Salah sikit, cerita tetang aku akan tersebar ke seluruh kampung..



Mulut orang tak boleh nak tutup..
Tapi diorang belom dengar mulut aku berkata..
Jalan terbaik adalah berdiam diri sahaja..

Rutin harian hari isnin:
Bangun tido, p kerja, merayau, balik kerja, duduk dalam bilik, tido.
Rutin harian hari selasa :
Bangun tido, p kerja, merayau, balik kerja, duduk dalam bilik, tido.
Rutin harian rabu, khamis dan jumaat :
Bangun tido, p kerja, merayau, balik kerja, duduk dalam bilik, tido.
Rutin hari sabtu dan ahad :
Bagun, sarapan, tido, tengok tv, tido. Kalo dah bosan sangat, memang aku keluar. Macam2 alasan yang aku buat..

Keluar rumah salah, duduk terperap salah, tak masak salah, makan salah..

Ok senang cite, memang aku buat perangai malas sekarang.. Semua tak boleh..

Betol kata ibu: ko tau la nanti bile ko duduk dengan nenek ko.. Ibu dah rasa.. (Betol ibu!!!)

Nak pindah... Tapi abah tak bagi.. Abah suruh tunggu.. Nanti mahkamah dah siap, baru boleh pindah... Tak sesuai nak keluar rumah tu sekarang... Hurmmmmmm.....

Au bosan bosan bosan dengan semua ni.......


Semoga ada yang terbaik untuk aku...




I blog with BE Write

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review