"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Tuesday, August 04, 2009

Kesempatan atau Pilihan

Jejak bertapak Ezu warkah 8/04/2009 11:50:00 AM
saat kita bertemu dengan seseorang yang sempurna yang kita cintai di saat yang tepat, di tempat yang tepatdan di waktu yang tepat, itu adalah kesempatan.

saat kita bertemu seseorang yang membuatkan kitatertarik, itu bukan pilihan itu adalah kesempatan.

selalu bersama/bertemu dalam suatu waktu (dan banyak hubungan yang terjalin kerana ini) bukanlah suatu pilihan, itu juga suatu kesempatan.

perbezaannya adalah setelah semuanya itu terjadi. bila kita akan membawa rasa cinta, suka, ketertarikan tersebut naik ke aras selanjutnya? pada saat akal tenang kembali, duduk dan neracai apakah kita inginmelanjutkan hubungan tersebut atau melepaskannya.

jika kita memilih untuk mencintai seseorang, meskipun dengan segala kekurangannya, itu bukanlah kesempatan itu adalah pilihan.

di saat kita memilih untuk bersama dengan seseorang,tidak peduli dengan hal lainnya, itu adalah pilihan.

meskipun kita tahu banyak orang di luar sana yang lebih menarik, pintar, dan lebih kaya daripada pasangan kita, dan tetap kita memutuskan untuk terus mencintai pasangan kita dengan apa adanya, itu adalah pilihan.

cinta, suka, ketertarikan datang kepada kita dari KESEMPATAN.
tetapi cinta sejati itu adalah sungguh-sungguh suatu PILIHAN.

“kita lahir ke dunia ini bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk mencintai… tetapi untuk belajar bagaimana mencintai seseorang dengan sempurna…”
by ezu's friendster

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review