"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, August 10, 2009

H one N one

Jejak bertapak Ezu warkah 8/10/2009 04:02:00 PM

Sehingga ke hari ini seramai 27 orang yang telah maut disebabkan oleh jangkitan selsema babi.agak membimbangkan juga.terlalu cepat penyakit ni berjangkit.
ada fakta yang mengatakan ini adalah selsema anjing.sekejap sahaja nyawa akan melayang.lazimnya kita takkan tahu kejadian sebenar yang melanda negara kita.banyak fakta yang dirahsiakan.setelah banyak nyawa yang hampir melayang, baru kita akan didedahkan dengan perkara sebenar.

bukan nak salahkan tampuk pemerintahan. tapi semakin lama, semakin kejadian yang tidak di ingini berlaku. lebih2 lagi hal2 yang melibatkan nyawa. mana suara-suara besar yang diharapkan dapat membantu? semakin hari semakin parah.setakat suara-suara ikan bilis macam kami ni bersuara, nanti dikatakan sebagai penghianat negara.pandai2 je nak mengubah pentadbiran.kalau buat demonstrasi, kene ISA plak. macam2 la negara yang mana makmur ni punya protokol.

watashi x berani nak ulas banyak2 pasal benda2 ni.nanti x pasal2 SB intip watashi.hahaha.alamatnye watashi masuk lokap tanpa bicara...xmau, x mau...

atleast, aplikasikan undang2 islam semula. bila semua dah berpaksi pada yang satu ni, x mungkin gejala-gejala yang tidak diingini berlaku. kite tahu ramai yang bukan islam ni menentang negara islam.dengan alasan takut pelbagai benda.walhal,kalau diamati betol2, mereka ni nak kuasa je.dengan kuasa mereka boleh buat apa sahaja. satu je pointnya, penghapusan agama islam. tapi orang islam tak pernah sedar,bukan x tau. sebok bergocoh nak pangkat sampai bergaduh sesama islam sendiri. orang kafir tepuk tangan meraikan pergaduhan kita dan dalam masa yang sama mereka mencucuk kedua-dua belah pihak sebagai penasihat kononnya.pada kita, cina ni bagus dalam kewangan, india bagus dalam perbicaraan, melayu hebat dan mantap dalam pergaduhan.tahniah buat bangsaku. opppsss...rasanya da terlebih2 ni..

tak terhitung dengan jemari, hatta helaian rambut sekali pun kes-kes jenayah yang sedang melanda.hasil jenayah yang melanda ini, menyebabkan banyak penyakit yang menular.ye ke???
renungkan kembali...
contoh:
1.dadah = hiv
2.arak = gila

makan hasil2 haram pun, boleh dapat penyakit. penyakit hati. lambat sangat hatitu nak terima benda-benda yang baik.hati dah hitam la katakan.
even, pada watashi yang bekerja ni pun.selalu sangat berjaga-jaga.jangan sampai terbawa balik umah.kertas ke pen ke.. erm, masa kerja ni mengular posting blog ni macam mana???

************************
Apakah pembalasan mu ya allah pada kami sehingga kami diuji sebegini.terlalu besar bala yang kau berikan.

benar, rahmatmu tak mengira manusia apatah lagi bala darimu.

aku tahu,terlalu banyak dosa yang telah aku lakukan di buka bumi ini. malah lebih teruk dari umat2 mu yang terdahulu. selagi denyut nadi ini belum terhenti,selamanya lah aku akan tersesat. terlalu kuat pengaruh nafsu dan ajakan syaitan itu berlingkat dalam segumpal darah ini. lindungilah aku dari malapetaka yang maha hebat ini.jauhkan lah ia dari kedua ibubapaku, adik2ku, saudara2 ku, sahabat2 ku serta kaum2 muslimin dan muslimat yang lain..

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review