"mintalah fatwa dari hatimu yang paling dalam. dalam ketenangan, jawapannya akan muncul." .:ezukama:.

Monday, August 24, 2009

Ramadhan ku

Jejak bertapak Ezu warkah 8/24/2009 09:30:00 AM
salam ramadhan kepada semua muslimin muslimat. ahlan wa sahlan ya ramadhan. ku tunggu kehadiran tetamu ini.moga ramadhan yang datang pada kali ini, memberikan seribu kebaikan dan keampunan pada kita.hari ni, da masuk hari ketiga kita berpuasa dan bertarawikh dengan penuh sabar dan penuh keikhlasan.dengan adanya ramadhan ini, diharapkan kita semua merebut semua peluang dan semua kebaikan yang Allah telah janjikan untuk diberikan pada kita..

tahun ni, tahun ke enam aku berpuasa di perantauan. 3 tahun di utmkl, 2 tahun di taman permata, dan sekarang di negeri sembilan. banyak perbezaan yang telah aku lalui sepanjang mengenali puasa di tempat orang.dan setiap tempat yanga ku lalui itu, ada seribu satu cerita yang tersendiri. andai dikenang kembali,tentunya aku x mampu mengungkapkan satu persatu perjalanan hidupku.

Perjalanan kehidupan dengan sahabat2, terus bersemadi di lubuk hati. APL UTMKL, APD24UTMKL,Permata1827. Dedikasi untuk:nas,k.marissa,husna,wawa,miza,jihan,ella,k.sya,ida,intan,ana,k.izi,zamin,adam,syuk, farid,fariduddin,mahfodz,ise,buhairi,bahiri,syam,ajun,k.zira.k.ezai.k.djah,ust.amin dan rami lagilah. Banyak pengajaran dan pembelajaran yang watashi peroleh dari antum semua. Syukran wa jazakallahu khairan kathira.

Tahun ni, berpuasa dengan nenek. Berbeza sangat rasanya. Mungkin telah terbiasa berbuka dengan rakan-rakan, dua hari dengan nenek.mula dengan bacaan doa. Makan seperti biasa. Tanpa cerita ceriti dan gelak ketawa. Wahahah. Watashi jadi seorang yang terlalu baik sekarang dekat umah. Tapi, kalau kat opis, suara watashi macam halilintar membelah bumi..

Erm, nak cerita ape lagi??? Tadi kak ita datang. Terubat sikit rindu kat dia. Boleh la melepas segala keluh kesah sebentar dengan dia. Dia kata watashi da kurus. Betol ke? Hahahah. Orang memang selalu cakap macam tu. Tapi watashi rasa, tak.. hehe..

Watashi da tau ape itu mantai dan puasa tua. Hahaha
Salam ramadhan buat semua.

0 kata azimat:

 

UtuSan PerSenDiriAn Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review